תזכורת: השפעת הקורונה על הבורסות
(אלי סגל)

זינוק מטאורי בסיום המסחר היום (ב') בוול סטריט: מדד דאו ג'ונס  נסק ב-7.7%, נאסד"ק המריא ב-7.3% ו-S&P 500 ב-6.7%; מדד ראסל 2000 קפץ ב-8.7%. ברקע, ירידה במספר הנדבקים אמש בארה"ב והפגנת מסרים אופטימיים מצד ממשל טראמפ. בואינג נסקה ב-17%, קפיצה נרשמה גם במניות הטכנולוגיה, הבנקים והרכב.
טבע זינקה ב-10% לאחר שידרוג בהמלצת האנליסט קווין קליינדו מ-UBS לקנות את מניית הפארמה ובמחיר יעד של 12 דולר למניה, לעומת ההמלצה הקודמת שעמדה על 14 דולר.
1 צפייה בגלריה
וול סטריט בורסה בורסות קורונה
וול סטריט בורסה בורסות קורונה
בורסות בצל קורונה
(צילום: AFP)
הנפט מסוג WTI צלל כמעט ב-8% ל-26.01 דולר לחבית - ברקע, אי ודאות לגבי הסכם עתידי על קיצוץ בתפוקות, לאחר ההודעה על דחיית הפגישה של אופ"ק ויצרניות הנפט שמחוץ לארגון בהובלת רוסיה, שהייתה מתוכננת להיום. הברנט נחתך ב-2.8% לשיעור של 33.17 דולר לחבית.
הזהב בשיא של יותר מ-7 שנים (מאז דצמבר 2012) לאחר שזינק היום ב-2.9% (ב-48.2 דולר) לשיעור של 1,693.90 דולר לאונקיה. "התמריצים הכלכליים מצד הממשל האמריקאי והפד אמנם מקלקלים קצת למתכת היקרה, אך הצורך של המשקיעים בחוף מבטחים הוא גדול בשל המצוקה הפיננסית הצפויה בחודשים הקרובים", כך לדברי האנליסט אדווארד מויה מ-OANDA.
במורגן סטנלי אופטימיים: "לאחר שמימוש הנכסים הכפוי בחודש שעבר ברובו מאחורינו, ומול ההתערבות המוניטארית והפיסקאלית חסרת התקדים בארה"ב, אנו עומדים מאחורי ההערכהה שלנו שהרע מכול בסייקל הדובי הזה, שהחל לפני שנתיים ולא בחודש האחרון, הוא מאחורינו".
בראיון ל-CNBC אמרה יו"ר הפד לשעבר, ג'נט יילן, כי הבנק המרכזי אמנם לא נמצא כעת בעמדה שהוא חייב לרכוש מניות, אך בלי קשר, המחוקקים צריכים לתת לפד יותר מרחב פעולה בקבלת החלטות מוניטריות. לדבריה, "זה יהיה שינוי מהותי לאפשר לפד לרכוש מניות". עוד אמרה כי "כרגע נחוצה התערבות של הפד דווקא בשוק האשראי יותר מאשר בשוק המניות. אך לטווח הארוך זה לא יהיה דבר רע אם הקונגרס ישקול מחדש את הסכמתו לאפשר לבנק המרכזי יותר חופש פעולה".
בנפט - מחירי הנפט נסקו בחמישי-שישי לאחר שנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ששוחח עם מנהיגי סעודיה ורוסיה אמר כי הן צפויות להודיע בימים הקרובים על קיצוץ בתפוקה של לפחות 10 מיליון חביות נפט יומיות, אולם חילופי האשמות בין רוסיה לבין סעודיה בסופ"ש מנעו בינתיים את המפגש המפשר.
"היתה הרבה אופטימיות בחמישי-שישי אבל עם העימות המחודש בין הסעודים לרוסים זה לא נראה בדרך להסכם", אמר הבוקר ג'ון קידוף (John Kilduf), אנליסט הנפט של Again Capital.

השווקים בעולם

בורסות אירופה נצבעו בירוק - מניות הרכב והתעופה זינקו, כשברקע ירידה בכמות הנדבקים בקורונה: מדד דאקס הגרמני המריא ב-5.7%, פוטסי הבריטי קפץ ב-3.1% וקאק הצרפתי זינק ב-4.6%. רולס רויס נסקה ביותר מ-18% בלונדון לאחר שביטלה את חלוקת הדיבידנדים, בפרנקפורט - פולסווגן קפצה במעל ל-15%, BMW ביותר מ-9%, בפריז - רנו נסקה ב-ביותר מ-14%, פיז'ו קפצה ב-9%. בתעופה - יצרנית המטוסים איירבוס זינקה ב-8.1%, איזיג'ט המריאה ב-16.3%, לופטהנזה ב-8.8%, בריטיש איירווייז ב-14.3%, ריינאייר ב-14.5%. עוד בלטו - קארניבל זינקה ב-16.5%, חברת תעופת החלל meggitt קפצה ב-15.5%, שתיהן בלונדון.
בנעילה באסיה: ניקיי עלה ב-3.2%, האנג סנג עלה ב-2.2%, קוספי עלה ב-4%, בורסת סידני התחזקה ב-4.3%.
פורסם לראשונה: 08:12, 06.04.20