בשיתוף ידיעות הנדל"ן



מחירי הדירות האמירו בשנה האחרונה בלא פחות מ-15% ובמציאות כזו, לחפש וגם למצוא דירה חדשה בפחות ממיליון שקל זו משימה כמעט בלתי אפשרית. אבל, יש עוד מקומות בהם עוד אפשר למצוא דירות במחיר שפוי, אם למגורים ואם להשקעה. מקום אחד כזה היא העיר דימונה שמציעה אלטרנטיבה לרוכשי הדירות. אבי תם, מנכ"ל חברת אסיה סיירוס הבונה בעיר כבר מספר שנים, ובני הזוג תומר ואדווה שגב, שרכשו לאחרונה דירה בשכונת השחר בעיר, הגיעו לאולפן "ידיעות הנדל"ן" כדי להעיד ממקור ראשון על המחירים, המספרים והיתרונות בעיר.
"מדובר באחד המקומות המתפתחים בדרום", כך פותח ואומר תם. "החברה שלנו בנתה את השכונה הזו, וזו ממש עיר קטנה, בסטנדרטים של שכונה ירוקה. דירה חדשה בת 4 חדרים בפרויקט שלנו משווקת ב-980 אלף שקל ודירת 3 חדרים במחיר של 870 אלף שקל".
תומר שגב מתייחס לבחירה לרכוש דירה בעיר: "סיבה ראשונה היא הטבות המס שיש לנו בעיר. יחד עם המחיר של דירה בפחות ממיליון שקל זה הופך להיות חלום של כל אחד שמחפש היום דירה במרכז. הסיבה השנייה היא שזה קרוב למשפחה, לעבודה, ושום דבר לא חסר לנו. יאמר לזכותו של ראש העיר שהוא נותן את הדגש על הבנייה לזוגות הצעירים, והרבה זוגות צעירים נוהרים כעת לעיר". אדווה שגב הוסיפה כי: "זה הופך להיות מקום מרכזי והעיר רק מתפתחת. זה קרוב לנו להכל".
לשאלה האם בני הזוג שהם בני דימונה במקור שקלו מעבר לעיר אחרת כמו באר שבע למשל, השיב תומר שגב כי: "אני מכיר את הסטיגמה שאנחנו בדימונה עדיין מסתובבים על גמלים. אבל לדעתי, בתוך 3-4 שנים אנחנו מצמצמים את הפערים ממרכז הארץ. לדעתי איכות החיים שלנו מדהימה. החום של האנשים כאן שווה הכל".
בזמן שבני הזוג רכשו דירה למגורים, תם מספר שמחירי הדירות משכו ומושכים גם משקיעים: "זו פנינה למשקיעים, לא רק לתושבי המקום. דירה כזו שקנו אותה ב-870 אלף שקל, משכירים אותה בכ-3,500 שקל לחודש. לתושבים יש גם זיכוי מס שמשלם את המשכנתה, סביב 4,000 שקל, שהמדינה משלמת לתושבים".
לגבי שיעור המשקיעים שרכשו דירות בפרויקט מוסיף תם כי "עד עכשיו כ-80% מהרוכשים הגיעו מדימונה אבל לאט לאט אנחנו מתחילים לראות שינוי. בהתחלה, כשהתחלנו למכור ב-2016, 95% מהרוכשים היו מדימונה. היום זה ירד ל-80% מדימונה ו-20% כבר מגיעים מבחוץ ובשלב ג' אנחנו כבר רואים התעוררות של משקיעים וגם של תושבי באר שבע, שלאט לאט מתחילים להבין שזוג צעיר מקבל פה דירה במחיר שלא משתווה לבאר שבע, זיכוי מס שמשלם את המשכנתה, והוא פותח בחיים חדשים במרחק של 25 דקות מההורים בבאר שבע. זה מזכיר לי שכשהייתי ילד וגרתי ביישוב שנקרא מזכרת בתיה, לפני 30 שנה, הייתי אומר למישהו מראשון לציון או מתל אביב לקנות דירה במזכרת בתיה הם היו אומרים לי שאני משוגע כי זה פריפריה. אם לפני 4 שנים היית אומר למישהו מבאר שבע לקנות בדימונה, הייתי מקבל תגובה דומה. אבל המציאות משתנה".
לסיכום, שאלנו את הזוג הצעיר מה דעתם על המחירים הגואים והאם לזוגות צעירים יש סיכוי לרכוש דירה במרכז הארץ, והאם הילדים שלהם יוכלו עוד לרכוש דירה בישראל. "קשה לי להאמין", השיב תומר שגב בתסכול. "גם לנו היה קשה. כשאני מסתכל על חבר טוב שלי ממרכז הארץ שמעוניין לקנות דירה בדיוק כמו שלי, זה על גבול הבלתי אפשרי".
לפרטים נוספים על פרויקט השחר. לחצו כאן >>
בשיתוף ידיעות הנדל"ן