אדידס (Adidas) מוכרת את מותג הנעליים ריבוק (Reebok) לחברת Authentic Brands Group (ABG) האמריקנית, בעבור סכום כולל של עד 2.46 מיליארד דולר. זאת, לאחר שהחברה הגרמנית רכשה את המותק בעבור 3.8 מיליארד דולר ב-2006, בניסיון שכשל להתחרות עם נייקי (Nike).
זאת, בעוד אדידס כן הצליחה להשתלט על חלק נכבד משוק נעלי הספורט בארה"ב עם המותג המרכזי שלה, בין היתר בזכות שיתופי פעולה עם סלבריטאים כדוגמת קניה ווסט, ביונסה ופארל וויליאמס.
1 צפייה בגלריה
חנות של ריבוק במוסקבה, רוסיה
חנות של ריבוק במוסקבה, רוסיה
חנות של ריבוק במוסקבה, רוסיה
(צילום: רויטרס)
כבר משנת 2016, אז נכנס לתפקיד מנכ"ל אדידס קספר רורסטד, הוא ניסה להחיות את המותג הכושל - אולם הניסיון לא צלח ומגפת הקורונה חיסלה אותו סופית.
אדידס כבר הספיקה למכור מותגים נוספים שנרכשו בעסקת ריבוק, ביניהם Rockport, CCM Hockey ו-Greg Norman, בעבור 400 מיליון אירו.
ABG הצליחה לצבור במהירות למעלה מ-30 מותגים שנמכרים בכ-6,000 חנויות, ביניהם Nine West, נאוטיקה, Forever 21, Aeropostale ונוספים. "זו נקודת ציון חשובה עבורנו ואנחנו מחוייבים לייצג את היושרה, החדשנות והערכים של ריבוק", אמר המייסד ומנכ"ל החברה, ג'יימי סאלטר.
אדידס ציינה בהצהרה בנושא כי למכירה אין השפעה על הצפי הכלכלי של החברה לשנה הנוכחית או ליעדים אליהם היא מכוונת בתוכנית החומש שפירסמה בחודש מרץ האחרון.
החברה צפויה לשלם את מרבית הסכום במזומן לקראת חתימת העסקה ברבעון הראשון של 2022, כאשר השארית תשולם במועד מאוחר יותר.