מי שמתגעגע לקרמבו אולי ייאלץ לחכות לו קצת יותר זמן השנה: מפעל גלידת שטראוס בעכו הפסיק פעילותו באופן זמני בעקבות ההסלמה בצפון. המפעל, שבבעלות חברת יוניליוור, נסגר לפני כחודש, למשך חודש, בשל חיסול פואד שוכר. מאז הוא חזר לעבוד למשך שלושה שבועות וכעת נסגר שוב. "הם די השלימו את החוסרים שנוצרו, אבל כרגע הם שוב לא יספקו מוצרים", אמרו לנו באחת הרשתות.
"ברוב נקודות המכירה יש מלאי של גלידות, אבל כבר נוצרו חוסרים בחלק מהמקומות שיעמיקו בהמשך אם המפעל ימשיך לשבות מפעילות. את שיא העונה כבר עברנו אז נקווה שזה יהיה פחות מורגש. לגבי קרמבו - יש כבר מנבו של פלדמן".
3 צפייה בגלריה
קרמבו ללא עטיפת אלומיניום
קרמבו ללא עטיפת אלומיניום
קרמבו שטראוס
3 צפייה בגלריה
מגנום
מגנום
מגנום
(צילום: מירב קריסטל)
ברשת אחרת אמרו לנו: "קרמבו מתחיל להימכר מדי שנה ב-1 באוקטובר. השנה כיוון שזה נפל על חג, המכירה תחל ב-6 באוקטובר. אמרו לנו שכבר החלו לייצר לפני חודשיים ושומרים את המלאי במקפיאים, ככה שלא צפוי עיכוב או חוסר, אבל כן ייתכן שזה יתעכב אם המפעל יהיה סגור ולא יהיה מי שיוציא משם קרמבו".
בעכו מייצרים גם חלק ממוצרי מגנום, את גלידת קרמיסימו, פנטזיה, גלידונית ושלגונים כמו מסטיגם, סולרו, קורנטו, ננסים, קורנטו, אסקימו ומטרה. חלק ממוצרי המותג כמו שלגוני טוויסטר, מגנום דאבל פופקורן קרמל, מגנום מנגו קוקוס ומיני מגנום וניל עוגיות - מיוצרים בטורקיה. מגנום סנדוויץ' מיוצר בשבדיה וגלידת מגנום באריזות פיינט מיוצרת בהונגריה.
לפני כחודש, הופסקה פעילותו של המפעל בין היתר משום שהוא מחזיק במאגרי גז אמוניה לצורך תפעולו. גם מפעלים נוספים שבהם משתמשים בחומרים מסוכנים הונחו אז לצמצם או לפנות את מאגרי הגז הנפיץ, כדי למנוע סיכון לציבור אם ייפגעו או יהיו מטרות לירי מלבנון.
3 צפייה בגלריה
קרמיסימו
קרמיסימו
קרמיסימו
(צילום: מירב קריסטל)
בחברה אמרו אז כי לא ניתן לייצר גלידות ללא שימוש באמוניה, שמהווה מרכיב חשוב לצורך קירור מערכות הייצור והמקפיאים במפעל - ולכן יוניליוור החליטה להפסיק את עבודת המפעל.
כבר באוקטובר 2023, כשחיזבאללה הצטרף למערכה לאחר מתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר, מפעלים כמו עוף הגליל צמצמו את השימוש באמוניה למינימום. ההנחיה ניתנה אז לכל המפעלים במרחק של עד 4 ק"מ מגבול לבנון. מפעלים נוספים כמו מפעל בייביסיטר לייצור חיתולים שממוקם בקיבוץ עמיר, ממשיכים לעבוד כרגיל כמפעלים חיוניים.
מיוניליוור נמסר בתגובה: "בעקבות המצב הביטחוני והנחיות פיקוד העורף, מפעל גלידת שטראוס בעכו לא פועל באופן רציף בתקופה האחרונה. בשל כך ייתכנו חוסרים בחלק מהמוצרים ואנחנו עושים כל מאמץ להשלים אותם ולהמשיך לספק את מוצרי הגלידה האהובים שלנו בכל רחבי ישראל. לגבי הקרמבו מסרה החברה כי "השיווק צפוי להתחיל כסדרו"