הושלם הפאזל של בכירי משרד האוצר שהתפטרו בקיץ שעבר, בתקופת שר האוצר הקודם, ח"כ ישראל כץ. מינויו של ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, יוגב גרדוס, אושר היום (א') בממשלה פה-אחד, זאת בדיוק שנה לאחר התפטרותו בסערה של שאול מרידור.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בסתיו האחרון מינה השר כץ את רו"ח יהלי רוטנברג במקומו של החשב הכללי, רוני חזקיהו, שהיה ראשון המתפטרים הבכירים בתקופתו. לפני חודשיים מינה שר האוצר הנוכחי, אביגדור ליברמן, עם כניסתו ללשכת השר, את רם בלינקוב למנכ"ל, במקום קובי בליטשטיין, ממלא המקום הזמני שמינה כץ למנכ"לית קרן טרנר-אייל, שהתפטרה גם היא בסערה בסוף קיץ 2020.
1 צפייה בגלריה
ראש אגף תקציבים באוצר, יוגב גרדוס
ראש אגף תקציבים באוצר, יוגב גרדוס
ראש אגף תקציבים באוצר, יוגב גרדוס
(צילום: דוברות משרד האוצר)
השר ליברמן התמהמה מעט במינויו הקבוע של גרדוס, אך לאחר שנציב שירות המדינה אישר את מינויו, אף שתחילה הייתה חסרה לו תקופת ניהול כנדרש בחוק, הממשלה אישרה לבקשת ליברמן היום את מינויו של גרדוס לממונה הקבוע על התקציבים במשרד האוצר, שנה מאז שכץ מינה אותו לממלא מקום זמני.
יוגב גרדוס כיהן בשורת תפקידים בכירים באגף במשך כ-11 שנה, לרבות סגן הממונה על התקציבים בתחום המאקרו וכן כרכז בתחומי הרווחה, הביטוח הלאומי והקליטה, המאקרו והתרבות והספורט.
גרדוס (38), מחזיק בתואר ראשון בכלכלה וחשבונאות, בתואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים ובתואר שני נוסף במנהל ציבורי מאוניברסיטת הרווארד.
שר האוצר, אביגדור ליברמן: "אני מאחל הצלחה גדולה ליוגב גרדוס, הצלחתו היא הצלחתנו. יוגב צבר ניסיון רב עם צמיחתו באגף תקציבים והוא מייצג את הדם הצעיר והנמרץ שזורם במסדרונות משרד האוצר. הדרך אותה עשה בהעברת התקציב האחרון בממשלה ראויה להערכה, הוכיחה את יכולת הניהול והביצוע שלו ובטוחני כי תביא להשלמת ההליך גם בכנסת. שיתוף הפעולה הוא המתכון המנצח לשגשוג והכלים שעומדים לרשות יוגב ושאר אנשי המשרד יובילו לעברו במהירות והבטיחות הנדרשת".