פרס הרצוג ליוסי ורדי
פרס על שם נשיא המדינה חיים הרצוג ז''ל לתרומה ייחודית למדינה לשנת תש"פ, הוענק ליזם ואיש העסקים ד"ר יוסי ורדי, על תרומתו בתחום אחדות העם והדו-קיום. הטקס התקיים בהשתתפות נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ויו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג (בנו של הנשיא הרצוג).
את הפרס מעניקה האוניברסיטה העברית בירושלים בשיתוף עמותת יד חיים הרצוג מדי שנתיים. בנוכחים: תלמה ורדי, רעייתו של ורדי, תא"ל במיל מיכאל (מייק) הרצוג (בנו של הרצוג), יוסי גל, סגן נשיא לקשרי חוץ ופיתוח משאבים באוניברסיטה העברית, פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה, והראל טובי, מנכ"ל בית הנשיא. ורדי השקיע ועזר להקמה והצלחה של כ-85 חברות בתחומים שונים, בהן תוכנה ואנרגיה.
הפעם הקשר עם דובאי היה גלוי
אדוארד קוקירמן, יו"ר בית ההשקעות קוקירמן ושותף מנהל בקרן קטליסט, הגיע לביקור גלוי בדובאי. מתברר, שהקשר שלו עם אנשי העסקים בדובאי החל כשהקים את הקרן הראשונה שלו בסוף שנות ה-90, אז השקיעו בה באופן עקיף מספר משקיעים מאיחוד האמירויות, ואז, הס היה מלדבר על כך. בין היתר פגשו קוקירמן וחברי המשלחת את חאמד אחמד עלי, מנכ"ל הבורסה של דובאי.
מיקרוסופט והפועלים למען נזקקים
עובדי מיקרוסופט ישראל רכשו סלי מזון, שיועברו למשפחות נזקקות באמצעות הקרן לרווחת נפגעי השואה, עמותת פתחון לב ועמותת פעימת הלב. מיקרוסופט הכפילה את סכום התרומה, ובסך הכל נתרמו סלי מזון בהיקף של למעלה מחצי מיליון שקל. בנוסף, החברה הודיעה לעובדים, כי יוכלו לתרום את מתנת החג שלהם למגוון עמותות, וכי תעניק להם ימי התנדבות על חשבון ימי העבודה, בהם יוכלו להתנדב בארגונים שונים. לקראת ראש השנה החברה שלחה לעובדיה ערכה עם מטעמים, שלוקטו מבסטות השונות בשוק מחנה יהודה בירושלים, כדי לסייע לעסקים קטנים.
גם בנק הפועלים חילק 750 מארזי מזון לחגים לניצולי שואה, קשישים ומשפחות במצוקה באזור יפו ודרום ת"א ולעמותות ברחבי הארץ. בנוסף אספו עד כה הנהלת הבנק ועובדיו תרומות בסך 120 אלף לנפגעי הקורונה.
בסמסונג עוזרים לעסקים לעלות על הגל
רונן סלם, סמנכ"ל השיווק של סמסונג ישראל, נפגש עם חני עובדיה, שבבעלותה בית מלאכה לעיצוב גלשנים, כתחילת פרויקט חברתי בו סמסונג מסייעת ל-20 עסקים מקומיים, לשדרג את היכולת השיווקית של בתי העסק שלהם. ביחד עם המאיירת טל גוטברג, שבונה ומעצבת גלשנים בהתאמה אישית, נולד גלשן חדש. הפרויקט המיוחד הוא חלק מקמפיין, שעלה השבוע בשילוט חוצות ובדיגיטל, שמטרתו להמחיש לבעלי עסקים קטנים ובינוניים כיצד ניתן בעת הזאת להצעיד את העסק קדימה, טכנולוגית ושיווקית, באמצעות הגלקסי.
בגלוברי נערכים לחורף ב-4 מיליון שקל
אילנית לוי, הפרזנטורית של בית האופנה גולברי, יודעה ע"י דוד, משה ויעקב גולברי, בעלי החברה, כי בשבוע הבא יעלה קמפיין סתיו / חורף בהובלתה, בעלות של 4 מיליון שקל. הדבר התרחש במהלך השקת הקולקציה, שהתקיימה הפעם בקפסולות מצומצמות בחנות הדגל ב-TLV תל אביב.
הגיימינג של גיוס העובדים
בחברת הסושיאל גיימינג SciPlay הודיעו לעובדים, שכל עובד יקבל 2,000 דולר על כל עובד חדש, שיסייע לגייס לחברה. וזה לא הכל: בנוסף, ייתרם בשמם סכום של 1,000 דולר לאחד מ-12 ארגוני תרומה בישראל, בהם לקט ישראל - ארגון להצלת מזון והעברתו לנזקקים, למענם - עמותה המסייעת לניצולי שואה, עמותה לנפגעות תקיפה מינית. מאז משבר הקורונה, גייסה החברה כ-45 עובדים בישראל ובארה"ב.
ראדא מפתחת את הנגב
חברת ראדא הישראלית, שנסחרת בנאסד"ק, ומפתחת ומייצרת מכ"מים, מקימה מרכז פיתוח בפארק ההייטק גב ים נגב בבאר שבע. בכך היא מצטרפת לחברות הייטק נוספות שפועלות בפארק.
מדע בלבן
המועדון המדעי של אגודת ידידי מכון ויצמן למדע, בראשות יו"ר מועצת המנהלים של המכון שמשון הראל, מבעלי אמריקה ישראל, והמנכ"לית יעל גורן-וגמן, קיימו מפגש ידידותי אונליין לכבוד ראש השנה. כל 200 המשתתפים הזומיים לבשו חולצות לבנות.