אביר קארה, מייסד תנועת "אני שולמן" שמובטל כדבריו כבר כמעט חמישה חודשים, הסתבך לרגע ביום שישי האחרון. "אני רואה שאתה מתכתב עם שר האוצר. אמרת לי שאתה לא נפגש אתו הרבה", עקץ אותו אייל ברקוביץ' בתוכניתו בערב שבת.
היה זה לאחר שברקוביץ הבחין כי להפתעתו, בעיצומו של הראיון עם מנהיג השולמנים, מתכתב קארה עם שר האוצר ישראל כץ, לאחר שטען כי הוא לא בקשר איתו. למרות שניסה להסביר את עצמו - ראש ארגון המחאה "אני שולמן" נראה נבוך.
2 צפייה בגלריה
אביר קארה, מייסד אני שולמן
אביר קארה, מייסד אני שולמן
אביר קארה, מייסד אני שולמן
לאחרונה נטען כי למרות שקארה מוביל תנועת מחאה מצליחה שעושה הרבה רעש, הוא מתון למדי ביחסו לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ממעט לתקוף אותו ורק טוען ב"נינוחות יתר", כהגדרת חלק מהעצמאים, שיש לסייע להם יותר.
בריאיון ל-ynet אמר קארה כי "הקמנו את 'אני שולמן' רק לפני 10 חודשים והעלנו את כל נושא מצוקת העצמאים לראש החדשות. אבל מי שמנהיג תנועת מחאה לא צריך רק למחות. צריך גם לפעול כדי שתנאי העצמאים ישתפרו. אני לא רואה בזה כל רע".
ואתה מצוי בקשר טוב עם שר האוצר?
"אני מדבר ומתכתב איתו הרבה פעמים ביום. זה דבר רע? השפענו המון על הכנסת תוכניות למען העצמאים לחוק ההסדרים. מה רע בזה? אני צריך להחרים אותו?"
אבל אמרת שאתה לא בקשר כזה עם שר האוצר.
"מה שצריך לומר כאן זה שיושב מולי בראיון איש שמציץ לי לתוך הטלפון. זה בסדר? מה פתאום הוא הסתכל במסרים שלי? אז מה אם שר האוצר כתב לי מסר? אני צריך להתנצל שאני מנסה להשיג את הטוב ביותר עבור העצמאים?".
אתה מצטער שבאת לראיון הזה?
"לא עושים דבר כזה, להציץ לטלפון של אדם אחר. אופירה התחילה את הראיון כשהיא אומרת שאני שפוט של ביבי. מה פתאום? אני שפוט כבר חודשים רבים, יום ולילה, רק של העצמאים".
מייסד "אני שולמן" אביר קארה: הנגבי שר חארטה, לא מאמינים לממשלה. צפו
(צילום: שחר גולדשטיין)
אתה חושב שהתוכניות של נתניהו פועלות לטובתכם?
"קמנו עוד בממשלה הקודמת. במקום להתעסק בקורונה, כולם מתעסקים לצערנו בביבי. מחוקקים חוקים לטובתו וגם לרעתו. אנחנו קמנו לא בשביל ביבי ולא נגדו, אלא כדי להעלות את כל נושא העצמאים שמופלים לרעה כבר עשרות שנים ואת כל נושאי החברה והכלכלה למסלול אחר, טוב יותר, ואני חושב שאנחנו מצליחים בזה מאוד. תנועה כמו שלנו לא צריכה רק למחות נגד ראש הממשלה. בטח לא כאשר יש תוכנית חדשה".
אתה מרוצה מהתוכנית שהוצגה הפעם?
"התוכנית טובה בכללותה, אבל יש בה שוב כמה חורים שצריך לסגור אותם ואנחנו מטפלים בזה. שמו כעת פלסטר על פצעים וצריך לשפר עוד. קשה לחיות ולהקים עסק בישראל. אנחנו נקדם את העצמאים בישראל למקום ראשון בעולם מהמקום ה-86 כיום. תחת נתניהו היו חוקים שפתחו את המשק ואת התחרות. בתקופתו קרו גם דברים טובים. לצערנו בימי הקורונה העצמאים לא טופלו נכון ועל זה אנחנו צועקים, אבל לא תמיד צריך רק למחות. אפשר גם להגיד מילה טובה על התוכנית".
אז מה לא בסדר בתכנית הכלכלית החדשה?
"יש עצמאים שלא נמצאים בפנים. יש שיעור גבוה מדי של הפסדים שרק מעליהם מקבלים פיצוי, 40% ומעלה. ולהפסיד 25%-30% לא אמור לזכות בפיצוי כלשהו? הם לא יקבלו כלום. זה בטח לא נובע מכוונה רעה, אבל זה מרצון לחסוך. בכל העולם שופכים כסף וכאן האוצר כל הזמן מנסה לחסוך. עדיין לא מפנימים עד כמה מצבם של העצמאים קשה".
אתה עובד בחוות הסוסים שלך?
"מה פתאום. מי בא עכשיו לרכב על סוס? אני כל הזמן פועל למען העצמאים כולם. מהבוקר מוקדם ועד הלילה, כל יום. לפחות כך אני עסוק ולא מתבטל כמו עצמאים רבים שרוצים לעבוד, אבל אין להם שום אפשרות לעבוד. העצמאים מתים לעבוד ולא רוצים לקבל נדבות מהממשלה, אבל במצב הנוכחי אין לרבים שום ברירה אחרת".