הונאת שופרסל וטויוטה חזרה והפעם גם שמו של רמי לוי נגרר פנימה: ישראלים מקבלים ביממה האחרונה הודעות וואטסאפ מהחברות שמפצירות בהם להשתתף בהגרלה ולזכות בכרטיס מתנה בשווי 2,000 שקל. במסגרת ההגרלה לכאורה יש ללחוץ על קישור, לענות על שאלות ולמסור פרטים אישיים. אין להיכנס להודעה שכן מדובר בהונאת פישינג שמטרתה דליית פרטים. מדובר בנוכלים שעושים שימוש בשם של החברות המוכרות כדי לפתות ישראלים. רשת שופרסל לא חוגגת כך 60 שנה להיווסדה ורמי לוי שיווק השקמה לא חוגגת כרגע 50 שנה לקיומה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
השימוש בשמה של שופרסל חזר מספר פעמים בשנים האחרונות במסגרת הונאות כאלה. נוכלים עשו שימוש גם בשמה של טויוטה באפריל השנה וכעת ההודעות האלה חוזרות וצפות.
3 צפייה בגלריה
פישינג רמי לוי
פישינג רמי לוי
הונאת פישינג רמי לוי
(צילום מסך)
עשרות לקוחות של הרשתות כתבו ל-ynet שקיבלו את ההודעה ולחצו על הקישור. "קיבלתי הודעה, לחצתי על הקישור עניתי על ארבע שאלות אבל לא השארתי פרטים. זה מסוכן?", כתב לנו לקוח בשם לירן. לקוחה אחרת כתבה: "לא לחצתי על הקישור אבל העברתי לחברים. הטלפון שלי ייפגע?"
3 צפייה בגלריה
פישינג שופרסל
פישינג שופרסל
הונאת פישינג שופרסל
(צילום: יח"צ)
ככל הנראה לחיצה על הקישור אינה מסוכנת - אך עדיף שלא להיכנס ללינק. מה שבטוח: אין להשאיר פרטים אישיים בלינק הזה, פן ייגנבו. עקב כך מומלץ גם לא להפיץ את ההודעה לאנשי קשר, כדי לא להכשיל אחרים.
3 צפייה בגלריה
פישינג שופרסל
פישינג שופרסל
פישינג שופרסל
(צילום: יח"צ)
בעמוד הפייסבוק של רמי לוי שיווק השקמה הודיעה החברה: "בימים אלה מופצת הודעת וואטסאפ שאינה מטעם הרשת. אנה הישמרו ואל תלחצו על הלינק. אגב, אנחנו בני 46".
שופרסל מסרה: "בימים האחרונים מועברת הודעת וואטסאפ תחת הכותרת 'שופרסל 60 שנה', הקוראת להיכנס לאתר המתחזה לאתר שופרסל ובמסגרתו ניתן לזכות לכאורה בכרטיס מתנה בשווי 2,000 שקל. נדגיש כי אין מדובר בפעילות רשמית של שופרסל, אלא בהונאה פרסומית ובהתחזות שמטרתה איסוף מידע ('פישינג') מלקוחות. תלונה הוגשה במשטרה בנושא.
"לשמירה על פרטיותכם, הנכם מתבקשים שלא להיכנס לקישור המדובר, לא להזין בו פרטים ולא להפיצו הלאה".