על אף המלחמה המתמשכת בעזה, על אף ה-7 באוקטובר ואל עף העובדה שגם לאחרונה עדיין נשמעו אזעקות בעיר ובאזור - ביקוש עצום נרשם לעשרות דירות מוזלות שיצאו להגרלה בעיר שדרות.
מדובר ב-42 דירות מוזלות במסגרת תוכניות הדיור המוזל של המדינה שנותרו ללא ביקוש בהגרלות הקודמות ויצאו בשבועות האחרונים להגרלה מחודשת. על פי נתוני משרד הבינוי והשיכון להגרלה שנסגרה השבוע ניגשו לא פחות מ-17,692 משקי בית. נתונים אלו מעידים עד כמה הביקוש לדיור מוזל עצום בקרב משקי הבית בישראל.
בפילוח בין משפרי דיור (שיכולים לגשת להגרלות המשך) ומחוסרי דיור נראה שרוב הביקוש מגיע מהקבוצה השנייה. כך לפי נתוני משרד הבינוי והשיכון. 16,143 נרשמים היו מחוסרי דיור זכאים והשאר, 1,549 משקי בית, הם משפרי דיור.
מדובר בלמעלה מ-400 משקי בית שהתחרו על כל דירה בהגרלה הנוכחית - בשדרות, על אף המצב הבטחוני.
גורמים בענף מציינים בחודשים האחרונים כי בכל הקשור לדירות חדשות הביקוש בדרום הארץ שספג מהלומה עקב המלחמה חזר לעצמו, לא רק בדירות המוזלות. עם זאת, הביקוש לדירות המוזלות מעלה שוב את הנקודה הכאובה של מחירי הדירות הגבוהים, ההיצע הנמוך והיעדר פתרונות של המדינה לנושא. עוד נציין כי מדובר בהגרלה קטנה יחסית לאחר שהבגרלה הגדולה הקודמת נותרו לא מעט מאוכזבים, כך שהביקוש הגבוה נובע גם מהניסיון של מחוסרי הדיור לגשת לכל הגרלה שיוצאת מתוך מחשבה שלא בטוח מתי תהיה שוב הזדמנות.
נזכיר כי בתחילת יולי נסגרה ההגרלה האחרונה של התוכנית הממשלתית במסגרתה נרשמו סך הכל 101,673 משקי בית. בהגרלה הוגרלו 4,633 יחידות דיור ב-19 יישובים ברחבי הארץ בהם: מגדל העמק, בני עייש, אלעד, ראשון לציון, דימונה, קריית גת ועוד.
רק לשם ההשוואה, שיא הביקוש בהגרלה הגדולה נרשם ברחובות, שם להגרלה על 250 דירות נרשמו 42,914 משקי בית. בחישוב מהיא מדובר ב-171 משקי בית על כל דירה, ביקוש נמוך יותר מזה שנרשם כעת לשדרות. דוגמא נוספת אפשר למצוא גם בראשון לציון שם נרשמו 38,499 משקי בית להגרלה על 164 דירות בלבד. גם הפעם מדובר ב-234 משקי בית על כל דירה, ביקוש נמוך יותר מהביקוש שנרשם כעת בשדרות.