רכישת סניפי מתחרים ועלייה בביקוש למזון לצריכה ביתית, הזניקו את מכירות פרשמרקט בשנה החולפת ב-38.5% ל-1.6 מיליארד שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
רשת הסופרמרקטים דיווחה היום (ג') שהרווח הנקי ב-2020 הוכפל ל-115 מיליון שקל. דירקטוריון החברה החליט לא לחלק את החלק השני של הדיבידנד על שנת 2020, מעבר לדיבידנד בגובה 30 מיליון שקל שכבר חולק בחודש ספטמבר האחרון. זאת על רקע כוונת החברה לקנות חנויות נוספות מיינות ביתן.
הצמיחה הושגה כאמור מפתיחת חנויות חדשות, שכן המכירות בחנויות הזהות, שהיו פתוחות במהלך 2019, עלו ב-10.7%, בדומה לשיעור צמיחת שוק מוצרי הצריכה (fmcg) ב-2020.
פרשמרקט קנתה במחצית השניה של 2019 את ארבעת סניפי סופר דוש תמורת 138 מיליון שקל ושלושה סניפים של יינות ביתן תמורת 40 מיליון שקל. בשנה החולפת, קנתה פרשמרקט שלושה סניפים נוספים מביתן תמורת 47 מיליון שקל ובכך עלה מספר סניפיה ל-41.
הזינוק במכירות, אפשר לפרשמרקט לשפר את תנאי הסחר מהספקים בזכות העלייה בכח הקניה והדבר בא לידי ביטוי בעלייה בשיעור חד יותר של 42.8% ברווח הגולמי ל-566.8 מיליון שקל. העלייה החדה ברווח הגולמי, אפשרה לחברה לשפר את הרווחיות הגולמית ל-35.2% מהמכירות, לעומת 33.5% ב-2019.
למרות עלייה של 33.5% בהוצאות מכירה ושיווק שהסתכמו ב-356 מיליון שקל ועליה של 21.6% בהוצאות הנהלה ושיווק, זינק הרווח התפעולי ב-91% ל-168 מיליון שקל. הרווחיות התפעולית, עלתה בעקבות כך ל-10.4% לעומת 7.5% מהמכירות ב-2019. מדובר בשיעורי רווחיות חריגים בגובהם, ביחס לשוק קמעונאות המזון, הפועל על 3-5% רווחיות תפעולית בממוצע.
בכוונת הרשת המפעילה חנויות שכונתיות במרכזי הערים, להקים אתר מכירות אונליין. מדובר בתכנית שאמורה היתה כבר לצאת לפועל, את נדחתה, בכדי לאפשר לחברה לקלוט את הסניפים שקנתה. להערכת החברה, אתר האונליין יוקם השנה, אך על רקע מזכר ההבנות עליו חתמה לפני כשבועיים לרכישת 10 חנויות מיינות ביתן, לא מן הנמנע שהקמת האתר תדחה שוב.
עלות שכרם של חמשת בכירי החברה שבשליטת שלומי ויוסי אמיר, הסתכמה ב-2020 ב-9.4 מיליון שקל. עלות שכרם של כל אחד מהאחים, המכהנים כמנכ"ל וכיו"ר דירקטוריון בהתאמה, עמדה על 4.27 מיליון שקל.