ההצלחה של נעלי הספורט הנמוכות מדגמי הסמבה והגאזל של אדידס צפויות לספק לענקית בגדי הספורט הגרמנית מכירות חזקות ברבעון השני של השנה החולפת, ושיא של רווחים מזה שלוש שנים. לעומתה, נייקי סיפקה בשבוע שעבר דוחות מאכזבים, כאשר הרווחים של ענקית הספורט האמריקנית ירדו בשנה האחרונה בשל מכירות חלשות אפילו בהשוואה למותגים יריבים צעירים יותר, מה שמוסיף דאגה למשקיעים.
אחרי פרסום הדוחות, מניית נייקי ירדה ב-20%, אבל מניית אדידס - שבדרך כלל עוקבת אחר המהלכים של החברה האמריקנית - בקושי הגיבה, מה שמרמז למשקיעים שאולי חולשתה של נייקי היא דווקא הזדמנות עבור אדידס.
1 צפייה בגלריה
אדידס: נעלי סמבה וגאזל
אדידס: נעלי סמבה וגאזל
אדידס: שיא של רווחים בשלוש שנים
(צילום: ליסי נסר, רוייטרס)
סיימון ארווין, אנליסט קמעונאות ומוצרי ספורט ב-Tanyard Advisory, מנתח את היריבות בין שתי חברות הענק ואומר: "יש ניגוד עצום בין מה שקורה בנייקי לשאר הענף. בעוד שלאדידס יש הצלחה מסחררת עם נעלי הסמבה והגאזל - נייקי פחות חדשנית מבעבר והתחרות גדולה.
"נייקי אמרה בסוף חודש יוני שהיא תוציא נעלי ספורט חדשות במחיר של 100 דולר ומטה ברחבי העולם, מכיוון שהיא שואפת להחזיר את המכירות למסלול. בינתיים, אדידס ממשיכה לרכוב על ההצלחה של נעלי הסמבה והגאזל, והוציאה צבעים חדשים ומהדורות מוגבלות כדי לעניין את הקונים".
החיפושים המקוונים של "אדידס סמבה" עלו ברחבי העולם בשנה האחרונה, ועקפו את החיפושים אחר הנעל של נייקי מדגם "Nike Air Force 1", כך עולה מנתוני גוגל טרנדס.
אדידס אמנם נמצאת בצמרת אבל לא יכולה לשקוט על השמרים. ענקית הספורט צריכה להיזהר מהמותגים הקטנים יותר שלוקחים נתח שוק נכבד במיוחד בביגוד הריצה. מותגי ספורט כמו ניו-באלאנס, לולולמון, הוקה ואון רנינג נגסו בנתח השוק העולמי ב-35% בשנת 2023, עלייה של 20% בין השנים 2013-2020, כך על פי מחקר של RBC שפורסם בחודש שעבר. אליפות היורו בכדורגל עשויה גם להגביר את הביקוש לבגדי ספורט באירופה, אומרים אנליסטים ומשקיעים.