בצל המתיחות הביטחונית במהלך החג, השקל נחלש משמעותית אל מול המטבעות הזרים: הדולר נסחר סביב 3.61 שקלים אחרי שהגיע אתמול בבוקר ל-3.63 שקלים - עלייה של כ-1.9% לעומת השער היציג שלו ערב חג הפסח, והאירו שהגיע אתמול ל-3.96 שקלים - שער שיא מאז אמצע שנת 2021 - נסחר כעת סביב 3.93 שקלים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
התדרדרות נוספת במצב הביטחוני בזירות לבנון ועזה עלולה לגרום להיחלשות נוספת של השקל, כאשר האירו עשוי להגיע לסביבות שער של ארבעה שקלים לראשונה מזה שנתיים. במקביל, חוסר הוודאות סביב המשך חקיקת המהפכה המשפטית, אשר הובילה בחודשים האחרונים להיחלשות משמעותית של השקל, מכבידה גם היא על המטבע המקומי.
1 צפייה בגלריה
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים
דולר שקל
(צילום: Shutterstock)
עלייה חדה בשערי המטבעות הזרים עלולה לגרום לעוד עלייה באינפלציה שצפויה להיות ממילא גבוהה יחסית בחודשים מרץ ואפריל. נתוני מדד המחירים לצרכן לחודש מרץ יפורסמו על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לצד מחירי הדירות בפברואר ביום שישי בשבוע הבא.
בתוך כך, נזכיר כי השבוע הוועדה המוניטארית של בנק ישראל, בראשות הנגיד פרופ' אמיר ירון, העלתה את הריבית הבסיסית במשק ברבע אחוז נוסף לשיעור של 4.5%, ואת ריבית הפריים לשיעור של 6%. מדובר בעלייה התשיעית ברציפות של בנק ישראל, אשר ממשיך לנסות להילחם באינפלציה שעדיין גבוהה ועומדת על למעלה מ-5% בשנה.
פורסם לראשונה: 20:26, 06.04.23