בביטוח הלאומי נערכים לסגר נוסף: לפי הביטוח הלאומי, מי שכבר היה בחל"ת וחזר לעבוד, וייצא שוב לחל"ת יהיה זכאי לדמי אבטלה. התנאי היחיד הוא שהחל"ת הנוספת היא של 14 ימים לפחות. עובד כזה לא יהיה צריך להגיש תביעה חדשה לביטוח הלאומי מאחר והתביעה הקודמת שלו מאושרת עד יוני 2021. הוא יהיה צריך רק לדווח.
בביטוח הלאומי מעריכים כי אם 200 אלף אזרחים יחזרו לחל"ת, עלות דמי האבטלה תהיה 920 מיליון שקל בחודש. עבור 300 אלף מובטלים העלות תהיה 1.4 מיליארד שקל בחודש.
הביטוח הלאומי יבקש ויאפשר למעסיקים לדווח על הוצאת העובדים לחל"ת באופן מקוון. בימים שני ושלישי הביטוח הלאומי יפרסם הנחיות למעסיקים כיצד בדיוק למלא את הדיווח.
1 צפייה בגלריה
הביטוח לאומי סניף פתח תקווה
הביטוח לאומי סניף פתח תקווה
הביטוח לאומי סניף פתח תקווה
(צילום: יריב כץ)
בביטוח הלאומי הציעו היום שעדיף שמעסיקים יחכו להנחיות שיפורסמו ולא ירוצו לדווח ביום ראשון. זאת כדי לוודא שהפרטים עבור העובדים שלהם יהיו מדויקים. כך יוכל הביטוח הלאומי לוודא שזכאות העובדים לדמי אבטלה לא תיפגע בעקבות דיווח שגוי. הביטוח הלאומי יאפשר גם לעובדים ולא רק למעסיקים לדווח באופן ישיר על סטטוס העסקתם.
עוד נמסר, כי הביטוח הלאומי ממשיך לעבוד במתכונת חירום מאז חודש מרץ כשמעבר לעלייה בתביעות לדמי אבטלה, הבטחת הכנסה וסיעוד מתחילים לראות גם עלייה בתביעות לנכות מעבודה (חולי קורונה שנדבקו בעבודה), פשיטות רגל ועוד.
נכון לשעה זו, מנהל אגף הביטחון וממונה הקורונה בביטוח הלאומי דיווח כי מתוך כלל עובדי המוסד יש כ-25 חולים בביטוח הלאומי ו-187 מבודדים (שהם מעל ל-5% מסך העובדים).
במוקדי השירות במוסד יש עוד כשלושה חולים ו-18 מבודדים. למעט שישה עובדים, כל החולים נדבקו מחוץ לכותלי הארגון.
במוסד לביטוח לאומי הדגישו, כי העבודה בארגון נעשית בהתאם להנחיות התו הסגול והקפדה יתרה גם בשל העובדה שהביטוח הלאומי הוגדר כמוסד חיוני לתקופה משברית זו.
בהתאם להנחיות התו הסגול ומערך זימון התורים, מחודש יוני ועד סוף אוגוסט (3 חודשים) 350 אלף אזרחים קיבלו שירות פרונטלי בסניפי הביטוח הלאומי - בקבלת הקהל ובוועדות הרפואיות.