דריקטוריון חברת הגלידה בן אנד ג'ריס שבבעלות יוניליוור פרסם הצהרה שתומכת בהפגנות הפרו-פלסטיניות בקמפוסים ברחבי ארצות הברית ומכנה אותן "חיוניות" לדמוקרטיה. החברה קראה להמשך ההפגנות בהובלת סטודנטים ש"כמו שמחו נגד מלחמת וייטנאם והאפרטהייד בדרום אפריקה, כעת מפגינים סולידריות עם עזה - חלק מההיסטוריה העשירה שלנו של חופש הביטוי והמחאה הלא אלימה שעושה שינוי וחיוני לדמוקרטיה חזקה", נמסר בהצרה.
נזכיר, כי לפני שלוש שנים הודיעה בן אנד ג'ריס כי תפסיק למכור את הגלידה שלה בגדה המערבית ובמזרח ירושלים ואמרה שזה "לא עולה בקנה אחד" עם ערכיה. לאחר מכן, יוניליוור העולמית העבירה את רישיון המכירה בישראל לזכיין מקומי, והחזירה את מכירות הגלידה. מועצת המנהלים של בן אנד ג'ריס תבעה את חברת האם בניסיון לנסות לחסום את המכירה, אך היא נדחתה ובסוף יצאה לפועל.
1 צפייה בגלריה
חנות של בן אנד ג'ריס בברלינגטון, ורמונט
חנות של בן אנד ג'ריס בברלינגטון, ורמונט
חנות של בן אנד ג'ריס בברלינגטון, ורמונט
(צילום: AP)

בן אנד ג'ריס, הוקמה על ידי היהודים בן כהן וג'רי גרינפילד בוורמונט ב-1978 ונרכשה על ידי יוניליוור ב-2000 תמורת 326 מיליון דולר. כחלק מהעסקה, מועצת המנהלים של בן אנד ג'ריס הורשתה להישאר אוטונומית בייצוג עמדת המותג בנושאים פוליטיים וערכיים. החברה התבטאה לאורך השנים במספר נושאים חברתיים כמו נישואים חד מיניים, רפורמה בבתי הכלא והזכות להפלות. כהן וגרינפילד לא משרתים כיום בתפקיד רשמי בחברה, אך משמשים כיועצים שלה.