החלום של מנכ"ל Wiz, אסף רפפורט, היה להפוך את Wiz לחברת הסייבר הגדולה בעולם. אבל אחרי שהגיעה הצעת הרכישה המדהימה מגוגל, רפפורט היה צריך לחשב מסלול מחדש. גורם שמכיר אותו שנים מספר על ההתלבטות שלו בין מכירה לגוגל לבין הנפקה עצמאית בבורסה, ומה טיב היחסים בינו לשאר המייסדים. הפרופיל המלא על אסף רפפורט מחר ב-ynet ובממון שישי.
"ההצעה מגוגל הפתיעה את מייסדי Wiz גם במהירות שלה וגם בתג המחיר", אומר הגורם. "אם היה מדובר בהצעה נמוכה יותר, לא היה מתקיים עליה בכלל דיון. אבל תג מחיר של 23 מיליארד דולר מחייב את כולם לדון בזה ברצינות ולהבין שעבודה עם גוגל יכולה להפוך את Wiz לחברת הסייבר הגדולה ביותר בעולם הרבה יותר מהר, וגם להפוך את כל עובדי החברה למיליונרים. ברגע שהחברה הודיעה על הכוונה שלה להנפיק בעוד כשנתיים על בסיס מכירות של מיליארד דולר, נדלקו האורות במשרדים של חברות ענק כמו גוגל שהבינו שיש הזדמנות אחרונה לרכוש את Wiz לפני שהיא הופכת לציבורית, דבר שהיה מסבך את הרכישה".
בעבר, כאמור, הצהיר רפפורט שהמודלים שלו הם יזמים כמו ניר צוק מפאלו אלטו וגיל שוויד מצ'ק פוינט שלא חיפשו אקזיט מהיר והלכו כל הדרך להנפקה בבורסה במטרה להפוך לחברה עולמית מובילה. בראיון לאתר "גיקטיים" אף צוטט רפפורט: "אם מישהו מחפש לקנות אותנו, שלא יתקשר".
1 צפייה בגלריה
ייסדי וויז - מימין: מייסד שותף וסמנכ״ל מחקר ופיתוח, רועי רזניק; מייסד שותף וסמנכ״ל טכנולוגיה, עמי לוטבק; מייסד שותף והמנכ״ל, אסף רפפורט; מייסד שותף וסמנכ״ל מוצר, ינון קוסטיקה
ייסדי וויז - מימין: מייסד שותף וסמנכ״ל מחקר ופיתוח, רועי רזניק; מייסד שותף וסמנכ״ל טכנולוגיה, עמי לוטבק; מייסד שותף והמנכ״ל, אסף רפפורט; מייסד שותף וסמנכ״ל מוצר, ינון קוסטיקה
מייסדי Wiz - מימין: רועי רזניק, עמי לוטבק, אסף רפפורט, ינון קוסטיקה
(צילום: Avishag Shaar-Yashuv)
"מצד שני", מוסיף הגורם, "רפפורט עוד לא ויתר לגמרי על החלום שלו להיות אחת ההנפקות הגדולות בוול סטריט ולכוון לשווי של יותר מ-30 מיליארד דולר בהנפקה. זה אומר שצריך להכין תשקיף, למנות סמנכ"ל כספים, לעשות רוד שואו ולהתחיל להתנהג כמו חברה ציבורית שמדווחת לשוק על כל אירוע קטן כגדול. צריך להבין שגם אם עסקת גוגל תצא לפועל או לא - Wiz היא כבר המנצחת הגדולה של שוק הטכנולוגיה הגלובלי. היא קיבלה תג מחיר פנטסטי ועיניי כולם יהיו נשואות אליה מעתה ואילך. צריך להבין שהעסקה עדיין לא חתומה ויש עדיין מרחק לעשות".
את Wiz הקימו המנכ"ל רפפורט, סמנכ"ל המוצרים ינון קוסטיקה, סמנכ"ל הטכנולוגיות עמי לוטבק וסמנכ"ל המחקר והפיתוח רועי רזניק. הצוות כולו עובד יחד במשך יותר מ-20 שנה - בין השאר כמנהלי קבוצת אבטחת הענן של מיקרוסופט, שרכשה את אדאלום, אותה הקימו, בסכום של כ-320 מיליון דולר.
הגורם שמכיר את מייסדי החברה כבר שנים מספר עליהם: "הם מכירים מאז הצבא ולכולם נוח כרגע שאסף בפרונט. לפני עשר שנים הם מכרו את אדאלום למיקרוסופט ונפגשו לראשונה עם כסף גדול. אחרי זה הם עבדו יחד במיקרוסופט חמש שנים והקימו שם חטיבת סייבר ענקית שמוכרת כיום במיליארדי דולרים. מהיום הראשון של Wiz הם הקפידו שיהיו להם תמיד אחוזים שווים. למרות הכותרות המפוצצות על אסף הם שותפים שווים לגמרי בחברה. אין מישהו שאומר את המילה האחרונה, אם זה לא מוסכם על כולם זה לא קורה. הדיונים מתקיימים במשותף, ההחלטות הגדולות מתקבלות ביחד, אבל הם כן סומכים בתחומים רבים על שיקול דעתו של אסף שמשמש מנכ"ל. לאסף יש היכרות עם המשקיעים, הוא מתמצא בפיננסים, מכירות ושיווק".
איך הם מקבלים את זה שאסף הוא הפנים של סיפור ההצלחה? "אין ביניהם כמעט מתחים, בעיקר משום שיש לכולם חלק שווה וגם משום שבאופן טבעי יש פחות ריבים כשהעסק מצליח. החברות ביניהם יוצאת דופן, היא הולכת המון שנים אחורה. עד היום הם מבלים הרבה ביחד גם מחוץ לשעות העבודה, נוסעים הרבה לחו"ל ביחד. הם מבינים שלמותג 'אסף רפפורט' יש אימפקט אדיר על השווי של החברה".