הגופים המוסדיים בעלי המניות בשופרסל טירפדו את הבונוס בסך 2.5 מיליון שקל שהיה אמור לקבל איציק אברכהן עם שובו לרשת בתפקיד היו"ר.
כזכור, לאחרונה התפרסמו תנאי העסקתו המייטיבים של אברכהן כיו"ר ב-80% משרה, ואלה גררו ביקורת מצד הציבור והמשקיעים במיוחד לאור העובדה ששופרסל עומדת בפני תוכנית קיצוצים וככל הנראה גם פיטורים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
איציק אברכהן שופרסל
איציק אברכהן שופרסל
איציק אברכהן שופרסל
(צילום: סיון פרג', אביהו שפירא )
המענק הוסבר על ידי הדירקטוריון כ"פיצוי" על ויתור תקופת ההסתגלות שאברכהן היה זכאי לה עם סיום תפקידו כמנכ"ל הרשת, ופרישתו למעשה משופרסל. היות וחזר לאחר תקופה קצרה כיו"ר, אברכהן ויתר למעשה על חודשי ההסתגלות להם היה זכאי.
כעת, במקום המענק הוחלט להעניק ליו"ר החדש שישה חודשי הודעה מוקדמת במקרה שיסיים את תפקידו החדש, וזאת בנוסף לשישה חודשי הסתגלות בהם יקבל שכר חודשי בסך 175 אלף שקל גם לאחר סיום עבודתו, וזאת בתנאי שיישאר לפחות שנתיים בתפקיד. כלומר, מדובר בהטבה של 12 חודשי שכר מרגע סיום תפקידו.
כזכור, היו אלה הגופים המוסדיים שהחזירו את אברכהן לתפקיד היו"ר אחרי שפרש במפתיע על רקע חילוקי הדעות שהיו לו עם היו"ר הקודם יקי ודמני. שופרסל למעשה מתנהלת ללא גרעיון שליטה והמוסדיים, שכל אחד מהם מחזיק כ-9%, הם בעלי מניותיה הגדולים.
לאחר הטלטלות והסערות שעברה הרשת מאז פרישתו של אברכהן ולאור האיום מכניסתה של רשת קארפור וההרעה בתוצאות הרשת, החליטו בקבוצה שרק חזרתו של אברכהן, שרשם כבר הצלחות בעבר בהפיכת הרשת לגדולה בישראל - תחזיר את הרשת למסלולה.