לאחר עוד יום של ירידות חדות בוול סטריט, המגמה השתנתה ונרשמה הלילה (ו') נעילה מעורבת: מדד נאסד"ק נפל ב-0.3%, אולם S&P 500 ודאו ג'ונס סיימו את יום המסחר ללא שינוי מהותי. במהלך היום צנח נאסד"ק בעד 4%, S&P 500 בעד 3% ודאו ג'ונס בעד 2.5%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
טסלה, ענקית הרכבים החשמליים של אילון מאסק, סיימה את היום עם נפילה של 6.42%, לאחר שבמהלך יום המסחר אף ירדה בלמעלה מ-10%. זאת, ברקע טענות כי האיש העשיר בעולם והשנוי במחלוקת הטריד מינית דיילת במטוס פרטי בשנת 2016. בסך הכל, נפלה מניית טסלה בכ-14% בשבוע האחרון ובכ-45% מתחילת השנה.
1 צפייה בגלריה
מייסד טסלה, אילון מאסק
מייסד טסלה, אילון מאסק
מייסד טסלה, אילון מאסק
(צילום: AFP)
מאסק עצמו הכחיש את הטענות שפורסמו לראשונה באתר החדשות האמריקני ביזנס אינסיידר (Business Insider), לפיהן חברה נוספת של מאסק, SpaceX, שילמה בשנת 2018 250 אלף דולר במסגרת הסכם פשרה עם הדיילת שטענה כי המיליארדר חשף את עצמו בפניה.
במסגרת הכתבה, צוטטה חברה של הדיילת אשר לכאורה העידה במסגרת הסכם הפשרה, אולם מאסק טען מנגד כי "התעמתתי עם השקרנית הזו שטוענת שחברתה ראתה אותי 'חשוף' וביקשתי שתציין פרט אחד שלא ידוע לציבור (צלקות, קעקועים...). היא לא יכלה לעשות זאת - בגלל שזה מעולם לא קרה".
עם או בלי קשר לטענות נגדו, הלילה צייץ מאסק וטען כי טסלה מרכיבה מחלקה משפטית "קשוחה" שתיזום ותוציא לפועל תביעות ותדווח אל מאסק ישירות.
מלבד הטענות נגד מאסק, ייתכן כי להסרתה של טסלה ממדד ESG של חברת S&P, המרכז חברות מובילות בתחומי הסביבה, החברה והממשל, גם הייתה השפעה שלילית על המניה. מנכ"ל טסלה טען בעקבות ההחלטה כי "מדד ESG זו תרמית. הוא הפך לנשק בידי לוחמי צדק חברתי מזוייפים".
בתוך כך, בימים האחרונים הצהיר מאסק כי הפסיק לתמוך במפלגה הדמוקרטית, אותה כינה "מפלגת פילוג ושנאה", וכי יעבור להצביע למפלגה הרפובליקנית בארה"ב. "צריך להסתכל על ההתקפות נגדי דרך משקפת פוליטית", כתב מאסק בטוויטר, כהרגלו.
ברקע, המיליארדר ממשיך לנהל בצורה פומבית מאוד גם את המשא ומתן סביב רכישת טוויטר וטוען כי הנתונים שסיפקה הרשת החברתית, לפיהם פחות מ-5% מהמשתמשים הם כפולים או "בוטים", הם שגויים ולכן המחיר עליו סוכם גבוה מדי לטעמו. לאחרונה טען כי הצוות שלו עורך בדיקה עצמאית בנושא וקרא לעוד משתמשים בטוויטר לערוך בדיקה דומה ולדווח לו על התוצאות.
בעוד מאסק הודיע כי הוא "מקפיא זמנית" את העסקה עד לבירור עניין החשבונות הפיקטיביים, טוויטר מנגד הודיעה אמש לעובדים כי העסקה מתקדמת כמתוכנן וכי לא תנהל משא ומתן על המחיר שסוכם - 54.2 דולר למניה או כ-44 מיליארד דולר.