רשות המיסים הודיעה הערב (א') על הרחבת פריסת התשלומים בהחזרת מענקי הקורונה. הרשות תאפשר לבעלי עסקים, שביקשו וקיבלו מענקי סיוע בתקופת הקורונה אך לא עמדו בתנאים שנקבעו בחוק, לפרוס את התשלומים להחזרת המענקים עד ליוני 2023, במקום עד דצמבר 2022. זאת, במידה שעסקיהם חוו ירידה במחזור השנתי בין השנים 2019 ל-2020 וסך החוב שבגינו מבוקשת הפריסה עולה על 15 אלף שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ההחלטה התקבלה בעקבות פניות שהתקבלו ברשות ודיונים שנערכו בוועדות הכנסת. בנוסף, הרשות הודיעה כי בקרוב תיפתח מערכת ממוחשבת שדרכה יוכלו מייצגים לבצע פריסה לעד 6 תשלומים עבור המיוצג, ללא צורך בהגעה פיזית למשרד שומה.
1 צפייה בגלריה
חנות צעצועים ומכשירי כתיבה ברחוב בן יהודה בתל אביב. נאלצו לסגור אחרי 60 שנות פעילות
חנות צעצועים ומכשירי כתיבה ברחוב בן יהודה בתל אביב. נאלצו לסגור אחרי 60 שנות פעילות
חנות בתל אביב שנסגרה בתקופת הקורונה
(צילום: אוראל כהן)
במטרה לתת לעסקים מענה מיידי ובהתאם למדיניות הממשלה, שילמה רשות המיסים את מענקי הסיוע לעצמאים ולבעלי שליטה וכן מענקי סיוע לעסק קטן על סמך הצהרות המבקשים, לפיהן בין היתר הייתה להם ירידת המחזורים הנדרשת בחוק לצורך הזכאות למענק.
בראשית חודש יוני נפתחה באתר רשות המיסים מערכת ייעודית המציגה למבקש את כל המענקים ששולמו לו, את הירידה במחזורים שנדרשה בחוק ואת הירידה שהוא חווה בפועל. במקרה של מענקים ששולמו ביתר, כשעל פניו לא קיימת זכאות לפי התנאים שנקבעו בחוק, מוצגות מספר אפשרויות להשבת הכספים באתר ובנוסף, הסדר פריסה נוח של מלוא סכום החוב בתשלומים שווים חודשיים ללא ריבית, שפריסתם תסתיים לא יאוחר מה-31.12.22.
כעת, כאמור, יזכו עסקים שחוו ירידת מחזורים שנתית בין 2019 ל-2020 בפריסה נוחה יותר, אולם על מנת ליהנות מהתנאים הללו, יש להסדיר את החוב עד ל-31.12.2021.
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, שפעל בנושא מול שר האוצר, אביגדור ליברמן: "עצמאים ועסקים רבים לא היו שורדים ללא המענקים, ועל כך הברכה. אך הברכה הזו נדרשה להימשך גם בהבנת הקושי בהחזרת מענקים במידת הצורך. רבים הגישו בקשה למענק לפני שידעו אם הם עומדים בתנאי הסף".