ועידת החינוך מאורגנת על-ידי קבוצת "ידיעות אחרונות" בשיתוף נותני חסות
ארי שטיינברג, מנכ"ל מועדון ההטבות של הסתדרות המורים "אשמורת", אמר בצהריים (יום שני) בוועידת החינוך של ynet ו"ידיעות אחרונות" כי בקרוב המועדון יקים פלטפורמת סחר גדולה שתשמש את בתי הספר - וגם ייכנס לשיתוף פעולה עם "חברת תעופה גדולה", ויכריז על מיזם משותף עם בנק מסד.
(צילום: ירון ברנר)

שטיינברג קרא למדינה להכניס לתוכנית הלימודים כבר מגיל צעיר את החינוך הפיננסי, ואמר: "הבת שלי בת תשע יכולה לחנך אותי פיננסית, אבל לצערי היא לא מקבלת את הכלים האלה בבית ספר. זה דבר שאנחנו רוצים לתת לו מענה, ומתכוונים להקים פלטפורמת סחר לבתי הספר שמוציאים הרבה מאוד מיליארדים על תפעול. בסוף היום חינוך הוא לא רק פדגוגי, יש מעטפת שלמה של עלויות, וככל שתחסוך בעלויות ותתייעל בהן יישאר יותר כדי להמשיך לפתח. אשמורת מתכוונת להיכנס לשם במיזם מאוד משמעותי של בניית פלטפורמה, תקראי לזה 'טרמינל איקס' של בתי הספר, לרכש".
המלחמה עיכבה את הפלטפורמה, אמר שטיינברג, אבל הוא מקווה שבשנה הבאה המיזם יתחיל "כפיילוט רחב - ולא כפיילוט בית ספרי מצומצם".
מבחינת אשמורת ככרטיס אשראי, שטיינברג אמר כי המועדון צפוי ללכת לקראת שיתוף פעולה רחב עם חברת תעופה גדולה מאוד - שאת פרטיה סירב לפי שעה לחשוף. לדבריו, בחודש ינואר הקרוב ייהנו מחזיקי הכרטיס גם משיתוף פעולה חדש של אשמורת ובנק מסד, ש"יהיה שונה ממועדון הטבות רגיל".
1 צפייה בגלריה
ועידת החינוך של המדינה
ועידת החינוך של המדינה
"יש אווירה משברית". ארי שטיינברג
(צילום: עוז מועלם)
כ-300 אלף עובדי הוראה ובני משפחתם מחזיקים בכרטיס אשראי של אשמורת, 85% מהם נשים, ומדי שנה עוברות בו עסקאות בסך 11 מיליארד שקלים. לצד זאת, במועדון הרווחה של הסתדרות המורים שמסבסד פעילויות חברים כ-170 אלף בני אדם. לדברי שטיינברג, "קניות הן בהחלט מדד למצב הרוח הלאומי - אבל מעבר לקניות יש גם אפשרויות שנחסמות. במועדון הרווחה למשל לא היו אטרקציות או הופעות בגלל האבל ומצב הרוח הירוד. אחד מהם חזר, כי חייבים לחזור, להניע את הכלכלה ולהרים את עצמנו".
"אי אפשר להישאר כל כך שפופים, אבל שיש סיבות מצוינות לכך", אמר שטיינברג, והזכיר גם את הפגיעה הקשה בענף התיירות. לצד זאת, אמר, הצריכה עלתה כי יותר אנשים נשארו בארץ ולא טסו לחופשות.
שטיינברג אמר כי מדובר בשנת משבר קשה. "אנחנו בתוך אווירה משברית", אמר, והזכיר גם את אי הוודאות בצפון - שבגללה "אנחנו לא יודעים ולא יכולים לתכנן כלום". לכן, אמר, "צריך להיות גמיש ולתת מענה מיידי, ולהכין את המערכת להיות גמישה גם. אם אתה לא גמיש אתה לא יכול להזיז דברים. למשל כשנעצרו ההופעות - צריך לתת מענה אחר ולהסיט תקציבים".
הוא הזכיר את הסיוע שנתן מועדון אשמורת לתושבי העוטף, בין היתר במחשבים. "אנחנו לא מחליפים את המדינה, אבל כל אחד נתן מעצמו", אמר. "כל מנהל בכל חברה נתן את המשאבים שלו. אנחנו מתאימים את עצמנו למצב בכל משבר".
לאחר מכן מתח ביקורת: "אין בישראל מערכת הסברה. התושבים, אזרחי ישראל, לקחו על עצמם את כל מה שקשור למדינה ועשו את זה. יש המון יוזמות ברשתות החברתיות, גם עולמיות, אבל הסברה מוסדית לא קיימת". שטיינברג, שמשמש גם כיו"ר מנהלת ליגת העל הישראלית בכדורסל, סיפר כיצד לקח את הקפטנים של קבוצות הכדורסל לנשים ולגברים לעוטף עזה - כדי שישמשו שגרירים של ישראל בעולם. "המראות היו מזוויעים - אבל אין טוב ממראה עיניים", הדגיש.
לסיכום אמר: "אנחנו חייבים להיות אופטימיים. אנחנו עם חזק, ולא שוברים אותנו. זה שסיימנו למשל עונת כדורסל טובה, חרף תופעות מאוד מכוערות, זה גם מראה על חוסן ועל רצון לחיות. אין לנו ברירה. אבל, אנחנו חייבים להחזיר את החטופים מיידית, כדי לשים את הדבר הנוראי הזה מאחורה ולהתחיל להשתקם ומהר".