הקרקע של מפעל זוגלובק נמכרה ב-77 מיליון שקל: המגרש על שדרות הגעתון בכניסה לנהריה, שבו פעל המפעל ההיסטורי של יצרנית הנקניקים, נמכר לקרן ריאליטי אשר מתמחה בנדל"ן וגייסה לאחרונה מעל מיליארד שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במגרש, המשתרע על שטח של 11.5 דונם, עומד מזה 84 שנה ביתם של המייסדים אירמגרד וריינהולד זוגלובק, ועד היום פועלת בו חנות המפעל. בית המייסדים והחנות ייהרסו לטובת פרויקט בנייה חדש, שייועד ככל הנראה לעירוב של מגורים ומסחר. כיום התב"ע במקום מיועדת לתעשייה קלה ומגורים, והקרן תפעל לשינויה. ההערכה היא שמדובר בתהליך שיימשך כארבע שנים, במהלכן תפעל חנות המפעל במקום ובהמשך תעבור למתחם החדש.
2 צפייה בגלריה
מפעל זוגלובק בשלומי
מפעל זוגלובק בשלומי
מפעל זוגלובק בשלומי, אליו הועברה הפעילות
(צילום: יח"צ)
המפעל מהווה כ-50% מפעילות זוגלובק. יוצרו בו מגוון רחב של מוצרי בשר - כמו נקניקים, נקניקיות והמבורגרים - לצד מוצרים מן הצומח. במבנה ממוקמים גם משרדי ההנהלה ומטה החברה.
בינואר 2020 השלימה החברה את העברת פעילות ייצור מוצרי הבשר למפעל בשלומי, שמעסיק מאות עובדים, בהשקעה של 60 מיליון שקל. במפעל החדש, אשר ממוקם מאות מטרים מגבול לבנון וכ-10 ק"מ מנהריה, יועסקו כל עובדי החברה מהמפעל הקודם.
לדברי היו"ר אלי זוגלובק, "נהריה נמצאת בתנופת פיתוח ובנייה בשנים האחרונות. פינוי המפעל יאפשר את שיפור פני הכניסה לעיר וניצול עתודות הקרקע לצורכי פיתוח. בתמורת המכירה נשתמש לפיתוח עסקים, בין השאר לפיתוח "וונדר אוף ניצ'ר", המותג הטבעוני שזוגלובק השיקה השנה ומעוניינת לצאת עמו לארה"ב ולשדרג בו טכנולוגיות ייצור".
2 צפייה בגלריה
בית זוגלובק משנות ה-30
בית זוגלובק משנות ה-30
בית זוגלובק משנות ה-30, שנמצא בשטח המגרש נמכר
(ארכיון זוגלובק)
עוד אמר זוגלובק כי "לצד הפיתוח העתידי, חשוב למשפחה לשמר את המורשת של דור המייסדים, ובמקום תפעל חנות מפעל זוגלובק, לצד מוזיאון קטן שבו תוצג נהריה בראשית ימיה, לצד התפתחות המפעל, המהווה אחד מסמלי העיר".
דן מנחם, שותף בקרן ריאליטי, הוסיף: "נהריה היא עיר שנמצאת במגמת שינוי והתחדשות ולכן אנחנו מאמינים בה. מסילת הרכבת עוברת בתוך העיר בנוסף לשני כבישים ארציים 4 ו-89. יש לה חוף ים ומסביב שמורות טבע. בנוסף, העירייה מגבשת תוכנית אסטרטגית להגדלת מספר הדירות בעיר בלמעלה מ-20 אלף, פיתוח תיירות ומלונאות וחידוש הבנייה קיימת באמצעות תוכנית של פינוי בינוי".