כחודש לאחר שיו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד קרא לחרם צרכני בשל ההתייקרויות על דיפלומט, שסטוביץ וקימברלי קלארק, הגיעה התגובה: עובדי קיברלי קלארק ישראל החליטו לנקום - לעזוב את ההסתדרות ולעבור להסתדרות הלאומית. מדובר בכ-1,000 עובדים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מוועד העובדים של קימברלי נמסר: "אנחנו עובדים מאוגדים בהסתדרות הכללית במשך יותר מ-50 שנה. שילמנו כל חודש הרבה כסף להסתדרות ומה היא עושה עם הכסף שלנו? פוגעת בפרנסתנו, עושה מסעות יח"צ על גבינו ומוציאה מיליונים שנזרקים לפח על שלטי חוצות, אוטובוסים וכו' בקריאה לחרם על החברה שלנו, וקידום אישי לארנון בר-דוד. זה בלתי נתפס ובלתי נסלח".
1 צפייה בגלריה
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד
(דוברות ההסתדרות)
איתמר שרוני מההסתדרות הלאומית אמר: "הזוי שכיס אחד של ההסתדרות נהנה מדמי חבר של העובדים והכיס השני מממן מסעות יח"צ על הגב שלהם".
קיברלי קלארק ישראל (לשעבר חוגלה) היא יצרנית חיתולי האגיס, קוטקס, קלינקס ועוד. החברה היא חברת בת של קימבלרי העולמית. חלק גדול מהמותגים הבינ"ל שלה שנמכרים בישראל מיוצרים בארץ.
בר-דוד מנהל בחודש האחרון קמפיין להורדת יוקר המחיה בישראל, ומכוון את התקפותיו בין היתר לעבר היבואניות הגדולות. "עוד לפני שהם רוצים לייקר הם עושים פה רווח של עשרות אחוזים יותר מאשר במדינות אחרות", אמר בר-דוד לפני כחודש. "למה? אולי אנחנו פראיירים. אולי אנחנו לא יודעים לצרוך נכון ולא מנצלים כולנו את הכוח שלנו כהסתדרות עם 800 אלף חברים, מיליון איש סביבנו, כדי לייצר את הכוח הצרכני החזק ביותר במדינת ישראל".
"אני הזהרתי שאם החזירות תימשך לא אהסס לפעול", המשיך בר-דוד. "חברה שתתחזר על חשבון אזרחי ישראל, תצטרך להתמודד עם ההשלכות של המהלכים שלה על ידי חרם צרכנים שאנחנו נפעיל עליהם החל מהיום. שסטוביץ, דיפלומט, קימברלי קלארק - נגמרה החגיגה. אנחנו נלך על הראש של כל חברה כזאת. אני קורא לאזרחי מדינת ישראל להפסיק לקנות את המוצרים של החברות שלכם. יש תחליפים ואני מבקש להתחיל להיות צרכנים נבונים ולקנות את התחליפים שיש בכל סופר במדינת ישראל". בהסתדרות ציינו שאינם חוששים שעובדים יפוטרו בשל החרמת החברות.
גם היום המשיכו בהסתדרות במחאה, כשעשרות נציגי הסתדרות, פעילים חברתיים ואזרחים הפגינו מול ביתו של מנכ"ל שסטוביץ, יוני שסטוביץ, בכפר שמריהו. זאת בדרישה למנוע את המשך העלאות המחירים. בסוף השבוע קיימו מחאות דומות מול בתיהם של מנכ"ל דיפלומט נועם וימן בשכונת צהלה בתל-אביב ושל מנכ"ל שסטוביץ. אתמול התקיימו עצרות מחאה מול בתיהם של נשיא התאחדות התעשיינים ד"ר רון תומר ונשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין.