כמי שממתגת באהבה את ערי מדינת ישראל במהלך שנים רבות, מצאתי את עצמי מדמה כל עיר ועיר למעין אבן חן יקרת מציאות, כל אחת עם צבע משלה ומאפיינים ייחודיים משלה. שהרי אין אזמרגד כאבן ספיר, אין אופל כטופז, אין טורמלין כאקווה מרין, שלא לדבר על יהלום מלוטש למשעי. אכן המדינה היפה והאהובה שלנו התברכה בלא פחות מ־255 רשויות ו־77 ערים, כן ירבו, כשלכל עיר יש הצבע שלה והייחודיות שלה.
אין זה סוד שהתברכנו בשפע של ערים עתיקות עם עבר היסטורי עשיר מאין כמותו, כולל שכיות חמדה בעלות משמעות דתית, שאליהן נוהרים תיירים וצליינים מכל רחבי העולם. לצידן לא מעט ערים מודרניות, צומחות וגדלות ועתירות מגדלים, שמתחרות בהצלחה עם המובילות שבערי העולם הרחב.
1 צפייה בגלריה
עו"ד שיר הספרי
עו"ד שיר הספרי
עו"ד שיר הספרי
(צילום: אביגיל עוזי)
לעומתן ערים אחרות אצלנו התברכו בחופי ים מרהיבים, חולות זהובים, מעגני דיג אקזוטיים, שווקים צבעוניים, שילוב אולטימטיבי של מסעדות גורמה עם מסעדות אתניות אותנטיות, זאת לצד עתיק וישן אל מול עדכני וחדש ואוכלוסייה מכל הגוונים והמינים.
וישנן גם ערי לוויין פרבריות שקטות ומוריקות, המעניקות לזוגות צעירים ומשפרי דיור אפשרות לגור בסביבת מגורים שקטה וירוקה, עם כל השירותים הקהילתיים הנדרשים למשפחה, החל בבתי ספר וקופות חולים וכלה במרכזים מסחריים וקניונים מלאים וגדושים בבתי קפה וחנויות אופנה, וכל זאת במחירים סבירים ובממשק קרוב לעיר הגדולה.
ולמי שטבע זו האהבה הגדולה שלו, ימצא במוסף זה לא מעט ערים צעירות ומתחדשות, שמוקפות מכל עבר בטבע מוריק, הרים, גאיות ומפלים מפכים, עם מסלולי הליכה ואופניים, כשכל אלה משלבים ככפפה את חוויית המגורים עם אורח חיים ייחודי המעניק את הטוב מכל העולמות.
אומנם כן, מדינת ישראל אולי קטנה בגודלה הפיזי, אך מגוונת מאין כמותה במגוון עריה, מה שמאפשר לכל זוג צעיר ומשפר דיור, איש איש ותקציבו, לבחור את אותה אבן חן שבה הוא חפץ, לצבוע אותה בצבעים האהובים עליו ולענוד אותה בגאווה.
עם פתיחת שנת 2022, המתמזגת חגיגית עם ט"ו בשבט, אין ראוי מלציין את הרשויות היפות בישראל, כל אחת בתחומה, עם פריחתה, שגשוגה וחזונה לשנה הקרובה. בחרתי בקפידה רבה את העיריות והרשויות שנמצאו על ידי יפות וייחודיות, תוך התייחסות ובחינת מספר פרמטרים. במיוחד בימים מאתגרים אלה, אותן רשויות, שלמרות הסגרים ולמרות העוצר בפועל בבתים, הצליחו להפעיל בהצלחה מרובה את כל המערכות האפשריות לשירות התושבים: בריאות, חינוך, רווחה, תרבות פנאי, חוגי העשרה, ספורט וכל מה שהדעת מבקשת, ואיפשרו לכם, התושבים ואזרחי המדינה, במגבלות העיתים, להמשיך במסגרת החיים הנורמלית השוטפת.
הלוא מה שכולנו מבקשים זה איכות חיים טובה בסביבה, שבה אנחנו מתגוררים, עובדים, קונים, מבלים ומתרועעים עם חברים או בני משפחה. נדגיש, כי עוד בטרם עידן הקורונה היה לרשויות המקומיות תפקיד מרכזי מול אתגרים אלו, אולם הקורונה הוכיחה לכולנו מעל ומעבר לכל ספק עד כמה הרשות המקומית היא היא שעושה עבור כולנו את "ההבדל הקטן".
מלבד יופיין של הרשויות, משותפת לכולן העובדה שהן מהוות הזדמנות בלתי רגילה לזוגות צעירים ומשפרי דיור, התוהים כיצד לשפר ולייצר איכות חיים אופטימלית בסביבת מגורים מותאמת, שבה ניכרת הנהגה דינמית, צעירה, תוססת ומקצועית לעילא ולעילא.
מיד תיחשפו לכל אחת ואחת מערי הבוטיק הללו. נציג בפניכם את ההזדמנויות הרבות הטמונות באותן ערים, שרובן ככולן עוברות בעצם בימים אלה תהליכים משמעותיים מאוד של קליטת אוכלוסיות חזקות ובד בבד חיזוק התשתיות הקיימות בכל התחומים - חינוך, בריאות, תרבות פנאי, ספורט ותשתיות משלימות לטובת התושבים, ותיקים כחדשים.
אודה על האמת, הבחירה ברשויות היפות בישראל לא הייתה קלה כלל ועיקר. מצאנו כי רובן הגדול עמדו במשימה בהצלחה מרובה. אבל מה לעשות, מתוך הטובים והטובים מאוד צריך לבחור את ה"מצוינים".
בשבוע שבו חוגגים את ראש השנה לאילנות, חגה של ארצנו ויום שמחתם של פירותיה, נתפלל גם לאהוב את ארצנו, לנטוע ולאכול מפירותיה ולשבוע מטובה. והעיקר, שנבחין בשנת 2022 בכל עיר ורשות בהתפתחות וצמיחה.
קריאה מהנה!
שלכם,
עו"ד שיר הספרי - ממתגת ערים ונדל"ן