2 צפייה בגלריה
ההודעה של עלי אקספרס
ההודעה של עלי אקספרס
ההודעה של עלי אקספרס
(צילום מסך)
לקוחות של עלי אקספרס קיבלו הודעה: "לקוח יקר, לפי הודעת הדואר הפלסטיני, החל מינואר 2022, לא יישלחו חבילות מישראל לפלסטין". לפי עדויות, ההודעה לא מתנוססת רק באתר המכירות הפופולרי ביותר בישראל, אלא גם באתר האופנה הפופולרי בישראל: שיאין (Shein). שניהם אתרים סיניים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לקוחה שניסתה להבין במה מדובר, התכתבה עם שירות הלקוחות של עלי אקספרס ונתבשרה כי זאת הודעה שיקבלו כל הלקוחות ושלא תדאג, "את תקבלי את החבילה שלך כרגיל".
2 צפייה בגלריה
שופיניסטה
שופיניסטה
עלי אקספרס
(צילום: Jirapong Manustrong/Shutterstock)
לפי גורמים בענף השילוח, ככל הנראה מדובר בדרישה של הדואר הפלסטיני שעוצר חבילות ומסרב למיין אותן לכאורה אם כתוב על גביהן: "ישראל". הוא מבקש שירשמו על הכתובת למשלוח פלסטין ולא ישראל. מדובר במספר קטן של חבילות.
גורם נוסף בענף השילוח אמר ל-ynet: "נראה שעלי אקספרס מנסים להדגיש לקונים פלסטיניים לא לבחור במדינת היעד את ישראל, שזה מה שקונים רבים מהרשות הפלסטינית עשו שנים על גבי שנים.
"הרשויות בישראל בוחנות נהלים חדשים להעברת חבילות דרך ישראל וגם הרשויות הפלסטיניות העלו לכאורה דרישות חדשות לאתרים ולמדבקות על גבי החבילות. התוצאה היא שכל אתר עושה משהו אחר או כדי להפסיק לשלוח, או כדי לשלוח לפי כל הדרישות.
"קשה מאוד להעריך מה תהיה התוצאה של זה, כי גם אם האתר משנה את ההוראות הקונה עדיין יכול למלא פרטים לא נכון וזה יעשה בעיות בהעברת החבילה".
בקבוצת הפייסבוק AliBuy הרגיעו לקוחות: "אתרים סיניים (אני יודע על עלי אקספרס ושיאין) יפסיקו לשלוח מוצרים לערים שכם, רמאללה, ג'נין ואחרות. לכל שאר חלקי הארץ זה לא רלוונטי - הסירו דאגה מליבכם".
מדואר ישראל נמסר: "מדובר בהודעה אשר מיועדת לתושבי הרשות הפלסטינית וקשורה בהסדרי מסירת חבילות בין חברות סחר מקוון בחו"ל לבין הרשות".