הסגר השני הקפיץ המכירות לראש השנה ברשתות המזון: בימים שלפני ראש השנה תשפ"א, בפתח הסגר השני, הישראלים קנו ברשתות המזון בסכום כולל של 1.617 מיליארד שקל בכרטיסי אשראי, עלייה של 22.7% בהשוואה לימים שלפני ראש השנה תש"פ. מדובר בנתוני חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), המפעילה את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי בישראל, עבור הימים שבין 11 ל-18 בספטמבר.
לפי החברה, בשנה שעברה, בתקופה המקבילה: 22 עד ה-29 בספטמבר 2019, הישראלים קנו ברשתות בסכום כולל של 1.318 מיליארד שקל באשראי.
לפי שב"א, ביום שישי האחרון, 18 בספטמבר, בין השעות 10:00 ל-14:00, ערב החג, הוציאו הישראלים סכום כולל של 364.60 מיליון שקל: עלייה של 10.9% בהשוואה לאותן שעות הפעילות בערב ראש השנה תש"פ, ביום ראשון 29 בספטמבר, כאשר בין השעות 10:00 ל-14:00 העסקאות בכרטיסי אשראי התסכמו ב-328.83 מיליון שקל. לשם השוואה נוספת, בערב ראש השנה תשע"ט, יום ראשון 9 בספטמבר 2018, נרשמו בשעות העומס (10:00 ל-14:00) עסקאות כרטיסי אשראי בסכום כולל של 322.53 מיליון שקל.
משבר הקורונה השפיע כצפוי גם על המכירות אונליין. סכום ההוצאות בעסקאות ללא הצגת כרטיס אשראי ברשתות המזון הגיע בין 11 ל-18 בספטמבר ל-144.69 מיליון שקל. זוהי עלייה של 92.1% בהיקף הרכישות אונליין, לעומת הימים שלפני ראש השנה תש"פ, אז הסתכמו הרכישות בעסקאות ללא רכישת כרטיס בסכום כולל של 75.33 מיליון שקל.