שבועיים לאחר ההשקה בישראל של "דרגונפליי", הדגם היוקרתי והחדש של חברת בוגבו ההולנדית, היצרנית המובילה בעולם עגלות היוקרה, בוגבו ישראל אוספת חזרה את המושבים של הטיולון מהרוכשים, והודיעה למשווקים על הפסקת האספקה עד "עדכון עיצוב המושב".
האיסוף נעשה במקביל בחו"ל ובישראל, ומדובר במכה לחברת האם היוקרתית שנאלצת בסמוך להשקה מתוקשרת לפנות ללקוחות לאיסוף מושב הטיולון ולעצור את השיווק זמנית. בוגבו טוענת שלא מדובר בריקול אלא ב"איסוף".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
מדובר בדגם שמחירו 5,400 שקלים, והייחוד שלו בפטנט רשום של בוגבו לפיו ניתן לקפל ביד אחת את העגלה עם העריסה (האמבטיה) ללא צורך להסירה לפני כן.
לקוחות שכבר הספיקו לרכוש את העגלה, תעשה אליהם פנייה ושליח יגיע לביתם עד בין 5 ל-7 שבועות כדי לקחת את המושב בכדי להחליפו. עד האיסוף, ללקוחות נמסרו הוראות לשימוש בטיחותי בטיולון כדי למנוע פגיעה בפעוטות.
לטענת החברה, בסוף השבוע הועלה פרסום בהתאם באתר שלה, ובו נכתב "ללקוחות בוגבו, בשבוע האחרון זיהינו כי בנסיבות נדירות ניתן לפתוח את המושב טיולון דרגונפליי בצורה שגויה. אנו שואפים להיות בסטנדרט הגבוה ביותר, ולמרות שאין בעיה עם המוצר החלטנו לעדכן את עיצוב המושב בכדי למנוע מצב בלתי שביר של שימוש לא נכון. בהתאם לכך קיבלנו החלטה להחליף את כל מושבי הטיולון".
החברה פנתה למשווקיה וביקשה כי יעבירו לה את פרטי הלקוחות שכבר סופקו להם העגלות כדי שיוכלו ליצור עמם קשר לצורך ההחלפה. עוד נכתב "ללקוחות שמשתמשים כיום בדרגונפליי עם עריסה בלבד, ניתן להמשיך להשתמש בה בזמן שאנחנו נחליף את המושב. ללקוחות שמשתמשים בדרגונפליי עם המושב - פתיחה שגויה שלו עשויה להתרחש כאשר מושב הטיולון מופנה להורים. על מנת למנוע פוטנציאל לשימוש שגוי במוצר, השתמשו במושב במנח שפונה החוצה אל העולם עד אשר נבצע את החלפת המושב.
למשווקים נמסר כי עד לאספקת המושב המשופר לא יסופק מלאי חדש של הדגם, ומאלה שנמצאים בתצוגה יוצג רק הטיולון הבסיסי והעריסה, ללא מושב הטיולון.
תגובת בוגבו: "מאחר שחברת בוגבו העולמית אינה נחה על השמרים, ומקפידה על סטנדרטים גבוהים ובדיקות מקיפות לכלל המוצרים, התקבלה החלטה לעדכן את עיצוב המושב של הטיולון כדי למנוע מצב בלתי סביר של שימוש לא נכון במוצר. עלתה הודעה מסודרת באתר החברה ונערכה פניה מסודרת לכלל המשווקים. בוגבו ישראל פונה באופן יזום ללקוחות שרכשו וישנו הליך סדור לאיסוף והחלפת המושב".
סמנכ"לית השיווק, דפי גרון, הוסיפה "כי חשוב לציין, לחברה בעולם ובישראל לא הגיעו תלונות מלקוחות, אלא מדובר בפניה יזומה של החברה".