משבר הקורונה ממשיך להשפיע באופן חיובי על רשת המזון שופרסל. הרשת מסיימת את הרבעון עם צמיחה בהכנסות ועלייה חזקה בשורת הרווח. הכנסות הקבוצה טיפסו ב-8% ברבעון השני והסתכמו ב-3.7 מיליארד שקל, כאשר עיקר העלייה מיוחסת להתחזקות פעילות האונליין של הקבוצה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מכירות רשת המזון הסתכמו ב-3.48 מיליון שקל בהשוואה ל-3.24 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד - עלייה של 7.5% שנבעה מהריצה לסניפים בעקבות הקורונה, שקוזזה חלקית מהשפעת עונתיות. המכירות בסניפים זהים ברשת המזון עלו ב-6.1% ברבעון ובכ-11.6% במחצית ראשונה והמכירות למ"ר בכלל חנויות הרשת צמחו ב-4.8% ל-6,721 שקל.
פלטפורמת האונליין של שופרסל המשיכה להתחזק
במקביל, 19.9% מכלל מכירות קמעונאות המזון של שופרסל נעשו באונליין, לעומת כ-13.7% ברבעון המקביל אשתקד. בחציון, נתח מכירות שופרסל אונליין עמד על 18.7% לעומת 14.8% בחציון המקביל אשתקד.
העלייה במכירות הקבוצה תרמה לעלייה של 48 מיליון שקל ברווח הגולמי ברבעון והוא הסתכם ב-968 מיליון שקל, אך התחזקות המכירות באונליין שחקה את שיעור הרווח הגולמי ל-6.2% מהמכירות לעומת 26.8% ברבעון מקביל.
הרווח התפעולי של הקבוצה הסתכם ברבעון השני ב-165 מיליון שקל (4.5% מהמכירות) בהשוואה ל-138 מיליון שקל (4% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. בשורה תחתונה סיימה הקבוצה את הרבעון עם זינוק של 67% ברווח הנקי ל-80 מיליון שקל - בעיקר בזכות צמיחה בהכנסות מגזר הקמעונאות וירידה בהוצאות המימון.
בחודש יולי 2020 לבדו נרשמה עלייה של 110 עד 130 מיליון שקל בהכנסות מגזר הקמעונאות לעומת יולי 2019. לאור העלייה בביקוש למזון בתקופת הקורונה מגייסת החברה עובדים זמניים ונכון לסוף החציון העסיקה כ-17 אלף עובדים - מה שהוביל לעלייה של 46 מיליון שקל בהוצאות שכר וכוח אדם ברבעון השני (עלייה של 74 מיליון שקל במחצית הראשונה השנה).
רשת הפארם Be נהנתה גם היא מעלייה במכירות ב"רבעון הקורונה". הכנסות רשת הפארם הסתכמו ב-192 מיליון שקל לעומת 176 מיליון שקל בתקופה מקבילה - צמיחה של 9% שנבעה בעיקר מפתיחת סניפים חדשים ומעלייה בהכנסות מחנויות זהות, כולל בפעילות האונליין. מכירות החנויות הזהות של רשת הפארם צמחו ב-12.9%.
בשורה התחתונה צומצם ההפסד של הרשת ב-50% בסיכום הרבעון השני והוא עמד על 6 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 12 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2019. לצמצום ההפסד סייעה, לצד העלייה האמורה בהכנסות, קיצוץ בהוצאות הרשת, בזכות הסינרגיה התפעולית שביצעה עם הקבוצה. בסיכום המחצית צומצם ההפסד של רשת הפארם מ-28 מיליון שקל אשתקד ל-14 מיליון שקל בחציון הנוכחי. בחברה מצפים שרשת הפארם תגיע לאיזון תפעולי ברבעון הרביעי.