התקדמות בפרויקט פינוי בינוי בעיר חדרה: נציגות דיירי מתחם רמב"ם בעיר בחרו בשותפות הכוללת את חברת דן נדל"ן, קבוצת פרקש יזמות נדל״ן וחברת רוטשטיין נדל"ן, לקידום פרויקט פינוי בינוי. מדובר בתוכנית, אותה יקדמו החברות כעת, על פיה מתוכננת הריסה של 183 יח״ד בבנייניי רכבת ישנים והקמה של כ-1,000 יחידות דיור חדשות בכ- 5 מגדלי מגורים בני 40 קומות. עוד על פי התוכנית, הפרויקט ייבנה כפרויקט עירוב שימושים ויכלול גם 5,000 מ״ר מסחר ו-15 אלף מ״ר משרדים לצד מבני ציבור ופארק. החברות היזמיות מעריכות את היקף ההשקעה בפרויקט בכ-1.23 מיליארד שקל עם צפי ההכנסות של כ-1.4 מיליארד שקלים. מתחם רמב"ם ממוקם בקרבה לכביש 4 בין הרחובות לבזובסקי ,רמב"ם ושפירא ומשתרע על פני 18.5 דונם.
החברות נבחרו לאחר מכרז יזמים שהתבצע על ידי נציגות בעלי הזכויות במתחם. המכרז נוהל על ידי משרד עוה"ד דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות'. מהחברות נמסר כי במסגרת ההצעה הזוכה, יקבלו בעלי הזכויות במתחם, בין היתר, דירה גדולה יותר מהדירה הישנה עם חנייה ומרפסת. עוד נמסר כי כעת לאחר שהמכרז הסתיים, החברות יתחילו לקדם את התב"ע באמצעות משרד– גיורא גור אדריכלים וזאת במקביל לחתימות על החוזים מצד בעלי הזכויות. את היזמים מייצגים משרדי עו"ד פירון והרצוג פוקס נאמן.
1 צפייה בגלריה
מתחם רמבם בחדרה. תוכנית פינוי בינוי שמקדמות החברות דן נדלן קבוצת פרקש ורוטשטיין
מתחם רמבם בחדרה. תוכנית פינוי בינוי שמקדמות החברות דן נדלן קבוצת פרקש ורוטשטיין
הדמיית מתחם רמב"ם בחדרה. תוכנית פינוי בינוי שמקדמות החברות דן נדלן קבוצת פרקש ורוטשטיין
(הדמיה: evolve media)

"שינוי משמעותי לתושבים הוותיקים"

נציין כי לשלושת החברות פרויקט נוסף בסמוך, מתחם סלע- בית"ר, הכולל הקמה של 1,452 דירות חדשות לצד עשרות אלפי מ"ר של מסחר ותעסוקה. מדובר בתוכנית שאושרה לפני מספר חודשים בוועדה המחוזית חיפה וגם היא במסלול פינוי בינוי.
"זהו מיזם שיביא שינוי משמעותי לתושבים הוותיקים בשכונה וכמובן לעיר חדרה שפוטנציאל התפתחות התשתיות והרחבת היקף הבניה בה נמצא כרגע בצמיחה אדירה. כולם מבינים את זה ויעיד על כך מספרן הגדול של חברות הבניה אשר התחרו על קידום המתחם", כך מסביר עו"ד רועי גלעד דורון סמנכ"ל התחדשות עירונית בדן נדל"ן.
ישראל אברמוב מנכ״ל קבוצת פרקש יזמות נדל״ן אמר: "זה פרויקט שני בחדרה שאנחנו מקדמים בשותפות עם החברות דן ורוטשטיין נדל"ן", "אני מודה למנהלת הדיירים שבחרה בנו וראתה את הערך המוסף שאנחנו מביאים לפרויקט כזה. מעבר לפן העסקי הדגשנו בפני הדיירים גם את הפן החברתי שבהתחדשות מתחמית עירונית".

ב-10 ביולי: ועידת הנדל"ן של ynet ו"ידיעות אחרונות"

מחירי הדירות מתחילים לרדת, הריבית לא מפסיקה לעלות, וענף הנדל"ן נמצא באחד מהצמתים המשמעותיים ביותר זה שנים ארוכות. באותו הזמן גם מצב הבטיחות בענף הבנייה דורש התייחסות מיידית. תאונות באתרי בנייה הפכו למכת מדינה, ואנחנו בקבוצת "ידיעות אחרונות" החלטנו להעלות את הנושא למודעות ולבחון את הדרכים לטיפול בבעיה בשיתוף כלל גורמי המקצוע. האם מדובר במציאות הניתנת לשינוי ועד כמה סוגיית הכשרת העובדים בענף הבנייה קשורה לנושא. והכל – איך לא – קשור גם למחירי הדירות.
מה יהיה עם המחירים? האם הביקוש לדירות יירד או שהוא צפוי לשוב ולהתפרץ בקרוב? האם ישראל מוכנה לרעידת אדמה, וכיצד מקדמים עוד התחדשות עירונית? האם הגרלות לדירות מוזלות זה פיתרון נכון. במקביל, מה יהיה עם שוק הדירות להשכרה שנפגע אף הוא מהריבית הגואה ומה עושים כדי להכשיר כח אדם מקצועי שיאפשר את הגדלת ההיצע הדרושה.
הוועידה הלאומית לנדל״ן ובטיחות בבנייה של ידיעות אחרונת ו-ynet תעסוק בכל הנושאים הללו. הוועידה תתקיים ב-10 ליולי באולם LAGO בראשון לציון ותעסוק בנושאים הבוערים של ענף הנדל"ן. בוועידה ישתתפו אנשי מפתח מהממשלה ממשרדי הממשלה וענף הנדל"ן לצד אנשי מקצוע וקובעי מדיניות. בין המשתתפים בוועידה: שר העבודה יואב בן צור ; מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן ; מנהל רשות מקרקעי ישראל יעקב קוינט ; מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר ; מנכ"ל מינהל התכנון במשרד הפנים רפי אלמליח ; מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית אלעזר במברגר ; יו"ר לשכת שמאי המקרקעין נחמה בוגין ; יו"ר הסתדרות עובדי בניין והתעשיות הנלוות ומ"מ נשיא הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל יצחק מויאל; מנכ"ל התאחדות הקבלנים בוני הארץ יגאל סלובניק ; מנכ"ל הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל דוד יהלומי ; סמנכ״לית, מנהלת החטיבה הקמעונאית בבנק מזרחי טפחות, שבי שמר ; מנהל זרוע המשכנתאות בבנק מזרחי טפחות דרור פלדמן ; מנכ"לית אפריקה התחדשות עירונית רונית אשד ; ראש מטה הבטיחות של הקרן לעידוד הבנייה והתאחדות הקבלנים בוני הארץ אייל בן ראובן ; מנכ"ל צומת בטיחות ד"ר יוסי שוב ; סגן נשיא ויו"ר אגף יזמות ובניה, התאחדות הקבלנים בוני הארץ חיים פייגלין ; מנכ"ל אורון נדל"ן מריו קופל; מנכ"ל ובעלים משותף קבוצת שפונדר&פדלון רועי פדלון ועוד רבים אחרים.