בית משפט השלום בנצרת פטר בעונש קל במיוחד, וללא הרשעה, עובדת בחברת ביטוח שמעלה בכספי לקוחות בסכום של יותר מ-200 אלף שקל. עוד לפני תחילת החקירה המשטרתית, היא החזירה את הכספים ששילשלה לכיסה. השופטת פסקה כי תרצה רק 140 שעות עבודה למען הציבור.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
תחילתה של הפרשה לפני כעשור. הנאשמת, כיום כמעט בת 60, עבדה בחברת ביטוח בעמק יזרעאל. בשנים 2012-2015, "קיבלה סכומי כסף במזומן מלקוחות החברה עבור עריכת פוליסות ביטוח, ואולם שלשלה את הכספים לכיסה ולא העבירה אותם לחברת הביטוח. במקביל, חייבה כרטיסי אשראי של לקוחות אחרים בחברה, ובכך ביצעה הונאה בכרטיסי חיוב בהיקף של 213,053 שקלים. עם גילוי ההונאה השיבה הנאשמת את סכום הכסף האמור לידי הלקוחות מהם נטלה אותו", מתואר בגזר הדין.
1 צפייה בגלריה
בית משפט
בית משפט
בית משפט
(צילום: shutterstock)
הנאשמת הודתה במיוחס לה, במסגרת הסדר טיעון וכתב אישום מתוקן, בו יוחסו לה עבירות של הונאה בכרטיסי חיוב. על פי ההסדר, היא נשלחה לתסקיר בשירות המבחן.
על פי ההערכה של שירות המבחן, האישה הייתה במצוקה בתקופה בה ביצעה את המעשים, וכן האמינה כי "תוכל להשיב את הכסף לבעליו מבלי שישימו לב למעשיה".
עו"ד שלומי שרוןעו"ד שלומי שרון
השופטת דלית שרון גרין קיבלה את המלצת שירות המבחן לפסוק לאישה שעות למען הציבור בלבד, וכן לבטל את הרשעתה, כדי שלא תפוטר ממקום עבודתה הנוכחי. "שוכנעתי כי פיטורין אלה יהוו מכה קשה לשיקומה של הנאשמת, ויפגעו באופן קונקרטי וישיר בתעסוקתה ובפרנסתה".
הסנגורים, עו"ד מעיין דבוש ושלומי שרון, הביעו סיפוק מההחלטה: "אנחנו שמחים שבית המשפט, בהחלטה אמיצה ותקדימית, ביטל את הרשעתה של מרשתי כדי לעודד אותה להמשיך במסלול השיקומי המעולה, בו היא צועדת מזה תקופה ארוכה".