חשד לעוקץ: המשטרה עצרה אתמול (ה') בנתב"ג איש עסקים ישראלי בחשד שהוציא במרמה קרוב ל-24 מיליון דולר מחברת הציוד MSC Industrial Supply Co שנסחרת בבורסה של ניו יורק. בית המשפט האריך הבוקר את מעצרו עד יום שני מחשש להימלטות ושיבוש חקירה.
על פי החשד של מפלג הונאה של מחוז תל אביב, בראשות סנ"צ קומי ג'יבלי, חברת MSC נפלה קורבן לתרגיל עוקץ של איש העסקים פטריק אלוני, במסגרתו בצל משבר הקורונה טען בפני MSC כי הוא מסוגל להביא לה עסקה מהירה לרכישת 200 אלף קרטונים של כפפות ניטריל מיצרן בווייטנאם.
1 צפייה בגלריה
וירוס נגיף ה קורונה סין מפעל לייצור מסכות איסטנבול טורקיה
וירוס נגיף ה קורונה סין מפעל לייצור מסכות איסטנבול טורקיה
מפעל מסכות. אילוסטרציה
(צילום: רויטרס)
MSC נדרשה על ידי אלוני להעביר את כל סכום העסקה מראש. הכסף הועבר על פי הנחייתו של אלוני לחשבון בנק של חברה קנדית בספטמבר 2020. מאז, כך עלה במסגרת חקירה של חברת המודיעין העסקי ויצמן-יער וממצאיה הועברו לאחרונה למשטרה, לא נראה כל זכר לכפפות.
בדיקה שנערכה על ידי ויצמן-יער בוויטנאם ישירות מול המפעל העלתה כי המפעל לא מכיר אדם בשם פטריק אלוני או חברת CPI שהוא הציג עצמו כבעליה. כמו כן, עלה כי לא בוצעה כל הזמנה או רכישה של כפפות עבורו או עבור MSC. מהבדיקה התברר כי גם מספרי המכס שסופקו על ידי אלוני - כאשר התבקש לספק ראיות לכך שקיים מטען כזה של כפפות - הם פיקטיביים לכאורה.
כאמור, אלוני נעצר אתמול בנמל התעופה בן גוריון בלוד רגע לפני שביקש לעזוב את ישראל. הוא חשוד, על פי בקשת המעצר, בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות מס והלבנת הון.
"מדובר בכלל בסכסוך עסקי גרידא שהטענות העובדתיות, אם יתבררו, יש לנו את מלוא הראיות להוכיח שהן שקריות, במטרה להותיר את אלוני בחדר העצורים כשהוא מנותק מכל העולם כדי להשיג יתרון עסקי וכלכלי", טענו במהלך הדיון היום סנגוריו של איש העסקים, עוה"ד עמוס אלגאלי ומיכאל ויצמן.
"עיינתי במסמכים שהוצגו לי", כתבה בהחלטתה השופטת דנה אמיר, "ומצאתי קיומו של חשד סביר כנגד החשוד לביצוע המיוחס לו בשים לב לכך שמדובר בהארכת מעצר ראשונה. לאור החשדות כנגד החשוד ופעולות החקירה הדרושות לביצוע, אף קם חשש לשיבושה של החקירה וכן קיים חשש מסוים להימלטותו של החשוד מן הדין ומהחקירה".
MSC, באמצעות עוה"ד יוסי אשכנזי ומשה יעקב ממשרד הרצוג פוקס נאמן, צפויה להגיש במקביל תביעה אזרחית נגד אלוני.