חברת הסייבר הישראלית Wiz בדיונים למכירת מניות לפי שווי של עד 20 מיליארד דולר, כך לפי דיווח בסוכנויות הידיעות בלומברג.
Wiz, שביולי נסוגה מהעסקה עם גוגל ששקלה לרכוש אותה תמורת 23 מיליארד דולר, מנהלת מגעים על עסקה שתאפשר לבעלי מניות קיימים להציע למכירה בין 500 מיליון ל-700 מיליון דולר מאחזקותיהם, אמר אחד המקורבים לחברה. השווי הנדון נע בין 15 מיליארד ל-20 מיליארד דולר. החברה עשויה גם לגייס כסף ישירות ממשקיעים, אמר המקורב. תנאי ההצעה עשויים להשתנות, ועדיין לא בטוח שהיא תצא לפועל.
1 צפייה בגלריה
מייסדי Wiz. גייסו מיליארד דולר השנה
מייסדי Wiz. גייסו מיליארד דולר השנה
מייסדי Wiz
(צילום: אבישג שאר-ישוב)
בין קרנות ההון סיכון המעורבות בעסקה ניתן למצוא את ת'רייב קפיטול, G Squared ולייטספיד. הקרנות לא רצו להגיב לדיווח וכך גם Wiz.
בחודש יולי כאמור דווח כי גוגל בדרך לחתום על העסקה הגדולה שלה אי פעם, בסך של 23 מיליארד דולר, עם חברת Wiz הישראלית. בתוך כך היה מדובר כמובן גם בעסקה הגדולה ביותר אי פעם שהייתה יכולה להיות בהייטק הישראלי, כאשר שווי העסקה כמעט הכפיל את שווי החברה מסבב הגיוס האחרון שלה במאי, אז גייסה לפי שווי של 12 מיליארד דולר.
שבוע אחרי הדיווח, Wiz הודיעה כי היא מוותרת על ההצעה של גוגל, ובמייל שנשלח לעובדי החברה, כתב המייסד והמנכ"ל אסף רפפורט כי החברה מכוונת להנפקה, כפי שתכננה.
Wiz הוקמה לפני כ-4 שנים על ידי המנכ"ל אסף רפפורט, סמנכ"ל המוצרים ינון קוסטיקה, סמנכ״ל הטכנולוגיות עמי לוטבק וסמנכ״ל המחקר והפיתוח רועי רזניק. הצוות כולו עובד יחד במשך יותר מ-20 שנה - בין השאר כמנהלי קבוצת אבטחת הענן של מיקרוסופט, שרכשה את אדאלום, אותה הקימו, בסכום של כ-320 מיליון דולר.