משבר הקורונה ממשיך לתמוך בצמיחת שופרסל. קמעונאית המזון הגדולה בישראל חתמה את הרבעון השלישי עם עלייה של 14.5% במכירות שהסתכמו ב-3.94 מיליארד שקל, לצד זינוק של 76% ברווח הנקי שהסתכם ב-97 מיליון שקל.
פעילות האונליין של שופרסל ממשיכה לצמוח וברבעון השלישי הייתה אחראית על 20.8% ממכירות החברה, מול 14.8% ברבעון המקביל בשנה שעברה; בשופרסל ציינו כי מגמת העלייה בהכנסות נמשכה גם לאחר תקופת הדו"ח ובחודש אוקטובר צמחו מכירות רשת המזון בכ-14% ביחס לחודש המקביל.
מכירות רשת המזון עלו בשיעור דומה, והסתכמו ב-3.7 מיליארד שקל. המכירות בסניפים, הכוללות פעילות זכיינים המפעילים מחלקות שונות, טיפסו ב-15.4%. הצמיחה בחנויות הזהות של שופרסל, שהיו קיימות גם ברבעון המקביל אשתקד, עמדה על 13.6%.
משבר הקורונה שהגדיל את הביקוש למוצרי חיטוי ופארם, סייע לשופרסל לקדם את התפתחות רשת Be שרשמה צמיחה של 14.3% ומכירותיה עלו ל- 216 מיליון שקל. השיפור הושג גם בזכות עלייה במכירות בחנויות הזהות וכן מפתיחת סניפים חדשים ועלייה בהזמנות האונליין.
צמיחת האונליין, הובילה לשחיקת הרווחיות הגולמית של שופרסל ל-26.1% לעומת 27% בתקופה המקבילה. הרווח הגולמי צמח ב-10.5% בלבד, ל-1.02 מיליארד שקל ולא בקצב זהה לזה של העליה במכירות.
למרות עלייה של כ-50 מיליון שקל בהוצאות שכר בשל עיבוי כוח אדם לצורך מתן מענה לעלייה בביקושים, ירד שיעור ההוצאות של החברה ל-21.5% לעומת 23% ברבעון השלישי אשתקד. הדבר אפשר לשופרסל לרשום שיפור של 37.5% ברווח התפעולי שהסתכם ב-190 מיליון שקל ולהזניק את הרווחיות התפעולית ל-4.9%. ברשת המזון צמחה הרווחיות התפעולית ל-3.6% ואילו זרוע הפארם הצליחה לצמצם את ההפסד התפעולי ל-5 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של 12 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד.
במהלך 9 החודשים הראשונים השנה, צמחו מכירות החברה ב-13.4% ל-11.3 מיליארד שקל והרווח הנקי צמח ב-76% ל-267 מיליון שקל.