שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, אימצה את המלצת ועדת האיתור לבחירת הממונה על רשות התחרות ובחרה בעו"ד מיכל כהן למילוי התפקיד.
ועדת האיתור דנה ב-14 מועמדים על מנת למצוא את המועמד או המועמדת המתאים או המתאימה ביותר לתפקיד. אמש, העבירה הוועדה שני מועמדים סופיים כהמלצה לממונה על רשות התחרות: עו"ד מיכל כהן וד"ר אורן רגבי.
1 צפייה בגלריה
עו"ד מיכל כהן
עו"ד מיכל כהן
עו"ד מיכל כהן
(צילום: נמרוד גליקמן)
השרה פגשה הערב את המועמדים לתפקיד חיוני זה למשק הישראלי והחליטה כי עו"ד מיכל כהן, היא זו שתומלץ לממשלה על מינויה לתפקיד ראש רשות התחרות.
עו"ד מיכל כהן כיהנה בתפקידים משפטיים ברשות התחרות מ-2006. מאוגוסט 2021 היא משמשת מ"מ הממונה על התחרות. לאחרונה יזמה חקירת קמעונאים, יצרנים ויבואנים על הצהרות שלהם בתקשורת כי בכוונתם להעלות מחירים.
עו"ד מיכל כהן היא בעלת תואר במשפטים בהצטיינות מאוניברסיטת תל אביב, ובוגרת תוכנית נוספת בלימודי תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות יתרה מאוניברסיטת תל אביב. בעלת תואר מוסמך מחקרי בכלכלה ומשפט, בהצטיינות, תוכנית ERASMUS ואוניברסיטת compultense מדריד.
החלטת השרה בדבר המינוי תובא לאישור הממשלה.
רשות התחרות (לשעבר הרשות להגבלים עסקיים), ממונה על שמירת התחרותיות במשק ועל אכיפת חוק התחרות הכלכלית. במסגרת פעילותה היא מפקחת על הסדרים כובלים, מונופולים ומיזוגים, ופועלת נגד היווצרותם של קרטלים במשק. פועלות בה שש מחלקות והיא אף מייעצת למשרדי ממשלה. בישראל היא לרוב מאשרת מיזוגים בין חברות שלעיתים פוגעים בתחרות, אך גם התירה הסדרים כובלים ופתחה בחקירות נגד חברות שעברו על חוק התחרות.
לדברי השרה ברביבאי: "הרשות מופקדת על תהליכי התחרות ויש לה אחריות לאומית לשמירה והגנה על רווחת הצרכנים מפני פגיעה מצד גופים עסקיים ולעודד צמיחה כלכלית במשק. אני מצפה כי הרשות תגביר את הפיקוח והאכיפה כגורם מקצועי מוביל בתחום התחרות, ותפעל כגוף עצמאי ופרואקטיבי בכל מקרה של חשש לפגיעה בתחרות ובצרכן. לעו"ד מיכל כהן יש את מלוא הכישורים לעמוד בראש הרשות והיא נבחרה בתום תהליך מעמיק שביצעה ועדת האיתור בראשות מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, ד"ר רון מלכא. עו"ד כהן תזכה לגיבוי מלא בביצוע תפקידה ואני מאחלת לה בהצלחה רבה".
עו"ד מיכל כהן מסרה: "אני רוצה להודות לשרת הכלכלה והתעשייה על האמון. אני גאה לעמוד בראש רשות מקצועית ולהוביל את עובדיה המצוינים לפעול יום יום לטובת הצרכן הישראלי. בכוונתי להלחם בכל מי שיבקש לפגוע בתחרות גם אם זה מחייב לאתגר תפיסות ישנות. הידע והמקצועיות של הרשות יעמדו לרשות הממשלה בכל התחומים, לצורך הסרת חסמים ושיפור התחרות לטובת הציבור".