תארו לכם: הגעתם למקום בקצה העולם. אתם נכנסים לאחת מווילות האירוח המדהימות, לכל אחת מהן צמודה בריכת שחייה פרטית וגג נפתח בחדר השינה. הים תכול וצלול, הקולינריה בריאה וטעימה, ובמרכז הבריאות המפואר מציעים לכם טיפולים שמרגיעים את הגוף והנפש. נשמע מדהים, רק שעלות חופשה כזו יכולה להגיע לעשרות אלפי דולרים, מה שרובנו יכולים רק לחלום עליו. מה עושים? חולמים על משהו דומה, ומגשימים אותו בישראל.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
בשנים האחרונות נפתחו בישראל כמה מלונות וריזורטים, שקונספט ה"וולנס" מוביל אותם, ומיועדים, לרוב, למבוגרים בלבד. זה אומר ניתוק מה"ציביליזציה", חדרים גדולים עם מיטה רחבה ומזרן בריאותי, תזונה מוקפדת ונכונה, טיפולי ספא שונים וסדנאות, שמחברות בין גוף לנפש. גם בישראל אין המדובר בחופשה זולה, אבל מיוחדת, שיכולה להיות פתח לאימוץ אורח חיים נכון ובריא בחיי היומיום בהמשך. קבלו הצצה לשני מלונות כאלו, אחד בדרום ואחד בצפון.

סיקס סנסס בשחרות: גן עדן מדברי

לאחר כעשר שנים של תכנון ובנייה, תוך הקפדה על עמידה בסטנדרטים מחמירים של קיימות וצמצום זיהום הסביבה, נפתח באוגוסט 2021 הריזורט סיקס סנסס Six Senses Shaharut בשחרות, שבחבל אילות הדרומי. האתר היוקרתי והיקר נראה כמקום הכי קרוב להגדרה של גן עדן מדברי, ושם דגש על בריאות, איכות סביבה וחיבור האורח למקום. הנופשים מתארחים בסוויטות ווילות יפהפיות, פרטיות ומבודדות, שממוקמות מול נוף עוצר הנשימה. ההיצע הקולינרי גדול ומתאים לכל חך ואופי.
3 צפייה בגלריה
חדר בסיקס סנסס
חדר בסיקס סנסס
חדר בסיקס סנסס
(צילום: סיקס סנסס שחרות)
מתחם הספא מבוסס על Integrated Wellness, גישה שמאחדת עקרונות מניעה של הרפואה המזרחית עם השפעות מערביות. יש בו סטודיו ליוגה, מדיטציה ויוגה אווירית, פילאטיס, חדרי טיפולים ומרחב רגוע. בבר האלכימי אפשר ליצור תערובת צמחי מרפא או שמנים משלכם מחומרי גלם אורגניים טבעיים. מרכז הוולנס והספא נבנה כנווה מדבר, המשלב את גוני הארגמן העשירים של הרי אדום לתוך קירותיו.

סלואונס במורן: מאטים את הקצב

בקיבוץ מורן שבגליל התחתון ניצב בשקט מלון סלואונס (Slowness - Kibbutz Moran), שכבר בשמו רומז למהותו: להאט קצב. שלושת היזמים שלו הסבירו, שהקימו את המלון בהשראת בתי המרגוע של פעם, וכי יצאו לדרך ממקום של כאב וצורך אישי לשינוי בחיים והחלמה, עם רעיון להקים מקום מעורר השראה ל־וולנס, אבל בלי אג'נדות של וולנס.
3 צפייה בגלריה
חדר בסלונס
חדר בסלונס
חדר בסלואונס
(צילום: סלואונס, קיבוץ מורן)
במקום 30 חדרים שמאופיינים בפשטות אלגנטית. בכולם יש חלון גדול שמכניס את החוץ פנימה, ומיטה רחבה עם מצעים מכותנה אורגנית. אין טלוויזיה בחדרים, אבל יש ספר שירה או פילוסופיה. אין גם מכונת קפה, כדי שהאורחים יגיעו לבית הקפה. מחוץ לחדרים יש גינות תבלין ופינות ישיבה שקטות. בסטודיו מתקיימים סדנאות וריטריטים. התפריט במסעדת השף מקומי־עונתי והיינות מקומיים. במקום מוצגות תערוכות אומנות ומדי פעם מתקיימות הופעות.

ריטריט: להתנתק ולהתחבר מחדש

המילה ריטריט, שפירושה נסיגה, פרישה, הפכה חלק בלתי נפרד מכל תחום בעל משמעות רוחנית ומההגדרה של וולנס. הכוונה לתהליך, העובר על מי שהחליט לעשות שינוי באורח חייו.
מנקודת מבט בודהיסטית ריטריט אומר תקופה של חיבור ל"אני" שלנו, שיכולה להימשך משעות בודדות ועד חודשים ושנים. את הריטריט מבצעים במקום שקט ומרוחק, שאליו פורשים במודע, לבד, בזוג או בקבוצה. את החיבור לנפש פנימה עושים באמצעות פעולות, כגון מדיטציות, יוגה, כתיבה, שתיקה, הליכה בטבע ועוד. לזה מתלווה הקפדה על תזונה בריאה ונכונה.

למה לי כל הקור הזה???

אם המחשבה על אמבטיית קרח מפחידה אתכם, אז דעו, שהיא הפכה לאחת הטכניקות המובילות את טרנד הוולנס.
את כל הקור הזה החדיר לתודעה וים הוף, הרפתקן ופעלולן הולנדי, שנודע בכינויו "איש הקרח". הוף, שהמציא את השיטה, מאמין שטבילה במי קרח מביאה איזון למערכת ההורמונלית ומחזקת את מרבית מערכות גוף האדם, ולפי דיווחים של כאלו שאימצו את השיטה, הרי אכן כך. מחקרים מצאו, כי טבילה חוזרת באמבטיית קרח לאורך זמן עשויה להפחית את התגובה לגורמי לחץ, וכן מגבירה ייצור של נוראדרנלין, הורמון ומוליך עצבי הקשור למצב רוח, מיקוד וטווח הקשב.
אז אם בא לכם להרגיש IN, תפסו אומץ וכנסו לכל הקרח הזה. רק רגע לפני זכרו שקור וקרח הם אלמנטים אגרסיביים, לכן מומלץ קודם לכן להיוועץ הרופא.