שוב תקלת חיובים כפולים: לקוחות של חברת האשראי מקס (Max) גילו שחויבו פעמיים על עסקאות שביצעו השבוע. בחברת האשראי טוענים בתגובה שלא נעשה חיוב נוסף בפועל, ושהלקוחות זוכו.
לקוח שהזמין פיצה באשראי גילה כעבור מספר ימים שחויב פעמיים, כשהחיוב הכפול הופיע בפירוט חיובי האשראי שלו באפליקציית max. הוא פנה לחברת האשראי שמשום מה הפנתה אותו לרשת הפיצריות.
"אמרתי לנציגה של max ששירות הלקוחות בפיצרייה פועל רק מ-11:00 אבל היא אמרה לי שאם אבטל אצלה זה ייקח 'כמה שבועות'. פניתי לצ'אט של הרשת והם ביטלו לי את החיוב". כעת מתברר שכל הטרטור הזה היה מיותר ומדובר בכלל בתקלה של מקס, שפגעה בכמה עשרות אלפי לקוחות - פחות מחצי אחוז מלקוחות החברה, לטענתה.
הדבר התגלה כשלקוח אחר פנה ל-ynet בטענה שקיבל הודעות מהחברה על ביטול עסקה בסך 480.74 שקל ועסקה בגובה 7.90 שקל. לקוחה נוספת סיפרה שגם היא הבחינה באפליקציה בעסקה בחיוב כפול והיא מתכוונת לפנות לחברה.
בחברה טוענים שהלקוחות זוכו מייד אבל לא כל הלקוחות הבחינו בחיוב הכפול ובזיכוי ולא ברור מדוע החברה לא יידעה את הלקוחות שאירעה תקלה והיא טופלה.
ב-max מסרו בתגובה כי "מערכות הבקרה שלנו זיהו תנועה עתידית של חיוב כפול שבוצע בטעות אצל מספר לקוחות מצומצם. בהתאם לכך באופן מיידי בוטל החיוב ונשלחה כמקובל הודעת sms. אין כל שינוי בעיסקה המקורית ואין צורך לפנות לבית העסק. ניתן לראות את התיקון בפירוט חיובים באתר ובאפליקציית max".
ביולי אירעה תקלה דומה בחברת כאל, רק ששם החיובים לא היו כפולים אלא שגויים ומקור התקלה היה בחברת שב"א המנהלת את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי. גם במקרה הזה - החברה פעלה מייד לביטול החיובים, אבל לא הודיעה ללקוחות בשקיפות מה אירע. בפירוט החיובים צצה ללקוחות הודעת זיכוי שלא כונתה זיכוי, אלא "פעילות פנימית כ.א.ל" - ללא הסבר נוסף.
לפי גורמים בענף, זאת הייתה תקלה שהקיפה כמה מאות עסקאות של כמה עשרות לקוחות. מסוף כלשהו הזרים מידע בצורה לא נכונה בגלל חוסר סנכרון, והדבר התגלה מהר הן ברמה המחשובית והן ברמה האנושית.