ההתבטאות של מנכ"ל החברה הממשלתית נגה, שאחראית על ניהול מערכת החשמל הארצית, שאול גולדשטיין, כי חיזבאללה "יכול להפיל בקלות את רשת החשמל בארץ. אחרי 72 שעות בלי חשמל - אי אפשר יהיה לגור בישראל", גרמה, כצפוי, לבהלה לא קטנה בקרב הציבור. וכפי שהיה בסוף ינואר, כשמייל ממשרד המשפטים הופץ ובו נכתב שיש להיערך לתרחיש של ימים ללא חשמל, ישראלים רבים מיהרו לרשתות החשמל להצטייד בגנרטורים.
ברשת מחסני חשמל דיווחו על גידול של פי 5 בהיקף החיפושים אחר גנרטורים באתר המקוון של הרשת, כאשר בחנויות נרשם גידול של 24% במכירות לעומת הממוצע היומי בתקופה האחרונה.
2 צפייה בגלריה
גנרטורים
גנרטורים
גנרטורים בחנויות
(צילום: דנה קופל)
ברשת מסרו כי רק ביממה האחרונה נמכרו יותר מ-400 גנרטורים ותחנות כוח, והמגמה צפויה להגיע לשיאה במהלך סוף השבוע הקרוב. שיאנית המכירות ביממה האחרונה הייתה חיפה, שריכזה 36% מהביקושים, אחריה איזור הצפון עם 23% מהביקושים, הקריות עם 10% ו-4% הנותרים התחלקו בין שאר חלקי הארץ.
גם בקבוצת המילטון, יבואנית המותג ANKER, מדווחים על ביקושים רבים לתחנות כוח ביתיות, ואף החלו בחידוש מלאים. אפי אהרוני, מנכ"ל הקבוצה, אמר: "אנו חווים בימים אלה גל שני של ביקושים גבוהים לתחנות הכוח הביתיות, מאז פרוץ המלחמה. כעת מדובר בעלייה חדה יותר בביקושים, אשר נובעת מחשש אמיתי וגדול יותר ממלחמה ומהפסקות חשמל ארוכות. לאחר שאזלו המלאים, דאגנו לחדש ואף להגדיל את המלאי ולספק לחנויות דגמים שונים של תחנות כוח ביתיות שיכולות לתת מענה נוח ומתאים למשפחות רבות שירצו להטעין מספר מכשירים בו זמנית. בתחנת הכוח הביתית של ANKER יש בנוסף גם תאורת חירום מה שמספק מענה טוב ונח יותר".
פול גלנד, סמנכ"ל שיווק ב"בנדא" יבואנית תחנות הכוח Bluetti, אמר: "ההציע בשוק רחב מאוד, יש יחידות כוח גם ב-1,500 שקלים, הכל תלוי בצורך ובשימוש. לחדרי ביטחון וממ"ד ניתן להצטייד ביחידות קטנות וחכמות שיספקו הטענות לטלפון, מחשב ותאורה, או יחידות בינוניות שיפעילו גם מקרר וטלוויזיה ואפילו כאלו המטעינים רכב חשמלי. היחידות של בלואטי מאפשרות גם טעינה באמצעות פאנלים סולאריים (אור השמש) וזה שימושי ביותר בעלטה מתמשכת ובוודאי אם יהיה מחסור בדלק, ומייתר את התלות בכך. חשוב לבדוק לפני מה בדיוק הצורך שלכם ותמיד אפשר להוסיף עוד רכיב ליחידות כדי להעצים את כוחם".
ניר כהן, נשוי ואב לשלושה מראשון לציון, שרכש גנרטור בעקבות אותו נאום אתמול של מנכ"ל נגה, סיפר: "השקט הנפשי של אשתי והילדים שווה את זה, במיוחד כשאני במילואים. הפעם לא היססתי. מיהרתי מיד להצטייד בגנרטור ביתי מהחשש שמהפאניקה שוב לא יישארו גנרטורים במלאים, כמו שידענו בסבב הקודם, בעיקר סביב האיומים של איראן. ניצלתי את הקשרים עם מפקד הלוגיסטיקה ביחידה שמייבא לארץ גנרטורים, והוא ארגן לי ולעוד 10 חבר'ה גנרטור תלת פאזי על בנזין במחיר עלות".
2 צפייה בגלריה
הגנרטור שניר כהן רגש
הגנרטור שניר כהן רגש
הגנרטור שניר כהן רגש
(צילום: ניר כהן)
אסף לוי, נשוי ואב לשלושה מת"א, הוסיף: "הבנתי שאחד החששות בקרב הקונים המבוהלים זה ששוב יהיה מחסור, ולכן הזדרזנו הפעם לרוץ לקנות לפני שלא יישאר במלאים. לאחר שהתייעצתי עם חבר שקנה כבר גנרטור במרץ האחרון, החלטתי ללכת על הגנרטור ההיברידי שמשלב בין דלק לגז, מה שמבטיח עבודה רציפה של הגנרטור למספר ימים ללא תלות באספקת הדלק. המחיר קצת יקר, 3,499 שקל, אבל זה לכל החיים".