למרות הסתערות הקונים על הקניות באונליין ועל אף העלייה במכירות בחודשים מאי ויוני, רשת שיווק השקמה שבבעלות רמי לוי מסכמת את הרבעון השני עם ירידה של 1.5% בהכנסות ל-1.52 מיליארד שקל. הצמצום בשורת ההכנסות נובע מירידה של 4.6% בפדיון החנויות הזהות, בהשוואה לעלייה של 13.8% שנרשמה בחנויות הזהות ברבעון הראשון.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הרווח הגולמי עלה ב-8.3% ל-377.5 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות עלה ל-24.76%, לעומת 22.52% ברבעון המקביל. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר משיפור בתנאי הסחר אל מול הספקים, מהתייעלות לוגיסטית, מהרווחיות הגולמית של החברות הבנות - קופיקס, גוד פארם, מועדון האשראי ורמי לוי תקשורת - ומפעילות במותג הפרטי.
במהלך הרבעון הראשון והשני גייסה הרשת 1,300 עובדים חדשים לטובת העבודה בחנויות ובשירות האונליין שהתחזק במהלך המשבר. העלייה בהוצאות השכר הגדילה את ההוצאות התפעוליות של החברה ל-20.6%, לעומת 18.68% ברבעון המקביל אשתקד, והוצאות המכירה והשיווק עלו ברבעון השני ב-9% ל-296.5 מיליון שקל.
הרווח התפעולי במגזר הקמעונאות ירד ל-50.4 מיליון שקל לעומת 55.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. לעומת זאת, הרווח התפעולי במגזר אחרים זינק ל-12.3 מיליון שקל. הרווח התפעולי ברבעון עלה ב-7% ל-62.2 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות עלה לכ-4%, בהשוואה ל-3.75% ברבעון המקביל.
השיפור בתנאי הסחר מול הספקים והעלייה בשיעורי הרווחיות הובילו את החברה לשיפור של 12% ברווח נקי שעמד על 36 מיליון שקל.
משבר הקורונה הגדיל את הצריכה בחנויות במרכזי הערים. רמי לוי מתכוונת להרחיב את פעילותה בתחום ולהפעיל סניפים עירוניים, בשטח של 300 עד 700 מ"ר לסניף, באמצעות פתיחת סניפים חדשים ובאמצעות רכישת רשתות עירוניות פעילות.
בהתאם לאסטרטגיה זו מפעילה כיום שיווק השקמה 35 מרכולים ו-79 בתי קפה באמצעות רשת קופיקס. במהלך המחצית הראשונה של השנה, הסבה קופיקס שמונה מרכולים של סופר קופיקס לפורמט רמי לוי בשכונה, בנוסף לשלושה מרכולים שפעלו תחת פורמט זה ב-2019. החברה מתכוונת להסב 12 סניפים נוספים של רשת קופיקס עד סוף שנת 2022. במסגרת החדירה אל תוך מרכזי הערים, סופר קופיקס רכשה את הפעילות של ארבעה סניפי רשת שוויצריה הקטנה בשטח של כ-4,150 מ"ר. הרשת גם מפעילה את חנויות גוד פארם שלהן 24 סניפים במרכזי הערים.
הרווח הגולמי ברבעון עלה ב-8.3% ל-377.5 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות עלה ל-24.76%, לעומת 22.52% ברבעון מקביל. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר משיפור בתנאי הסחר אל מול הספקים, מהתייעלות לוגיסטית, מהרווחיות הגולמית של החברות הבנות – קופיקס, גוד פארם, מועדון האשראי ורמי לוי תקשורת – ומפעילות במותג הפרטי.