אפילו רכישת רשת המזון שוויצריה הקטנה, לא הצילה את קופיקס מההשפעה השלילית של הקורונה על שוק בתי הקפה. הרשת שבשליטת רמי לוי חתמה את 2020 עם הפסד נקי בגובה 9.5 מיליון שקל, לעומת הפסד של 11.3 מיליון שקל ב-2019.
עיקר ההפסד נבע מפעילות בתי הקפה שנסגרו לאורך חודשים במהלך השנה, בהתאם לתקנות הקורונה. רשת המרכולים, לעומת זאת, תרמה להפסד כחצי מיליון שקל בלבד.
קופיקס סגרה בשנה החולפת 34 סניפי בתי קפה, במסגרת תוכנית ההבראה של החברה שנבנתה בעקבות נטישת זכיינים את בתי הקפה. ההרעה בתוצאות בתי הקפה החלה כבר ב-2017, עם העלאת המחיר האחיד מ-5 ל-6 שקלים ובהמשך, שינוי הקונספט של הרשת ממחיר אחיד למגוון מחירים. מנגד, רכשה החברה בשנה שעברה את רשת המזון שוויצריה הקטנה, וארבעת סניפיה הצטרפו ל-31 סניפי סופר קופיקס, שחלקם כבר הוסבו למותג רמי לוי בשכונה.
מכירות קופיקס צמחו בשנה החולפת ב-5.3% ל-288 מיליון שקל. זאת בזכות צירוף פעילות שוויצריה הקטנה, שהובילה לעלייה של 28.3% במכירות זרוע הסופרמרקטים שהסתכמו ב-258.6 מיליון שקל. עלייה זו, קוזזה בצניחה של 59% במכירות רשת הקפה שהסתכמו ב-29.5 מיליון שקל.
העלייה במכירות רשת הסופרמרקטים, באה לידי ביטוי בשיעור חד יותר ברווח הגולמי שצמח ב-38.7% ל-79.9 מיליון שקל והדבר אפשר לחברה לשפר את הרווחיות הגולמית ל-30.9% מהמכירות לעומת 28.6% ב-2019. מנגד, התמודד בתי הקפה עם ירידה של 64.3% ברווח הגולמי שהסתכם ב-6.8 מיליון שקל ונשחק ל-23.1% מהמכירות.
למרות צמצום מחצית מהוצאות התפעול, מכירה ושיווק של בתי הקפה, בעיקר בעקבות סגירת בתי קפה בהפעלה עצמית של החברה, רשמה קופיקס עלייה של 10% בהוצאות, בשל הזינוק בהוצאות המרכולים בעקבות רכישת שוויצריה הקטנה. החברה צמצמה ב-16% את הוצאות ההנהלה, אל הכפילה את ההוצאות האחרות ל-2.18 מיליון שקל, בעקבות גריעת ציוד שחודש ומחיקת השקעות בבתי קפה שנסגרו.
בקופיקס מצהירים כי בכוונת החברה לפעול להגדלת הרווחיות הגולמית לזכייני הרשת. באמצעות שיפור מחירי קניה, שינוי במערך הלוגיסטי והתמקדות בקטגוריות טרנדיות בישראל ובעולם.
עוד בכוונת החברה לצמצם הוצאות הפצה ולוגיסטיקה, לצד העמקת התהליך של שינוי עיצוב החנויות ומעבר לקונספט של "אסוף ולך" באמצעות הצבת מקררים פתוחים מהם יכול הלקוח לאסוף את המוצרים בהם הוא מעוניין באופן עצמאי. בנוסף, מבקשת קופיקס להמשיך לפתח את הפעילות הבינלאומית במסגרתה החברה יחד עם שותפיה העסקיים בחו"ל, מתעתדת להמשיך ולהחדיר בשנים הקרובות את פעילות בתי הקפה למדינות נוספות באמצעות קופיקס גלובל.
בתחום המרכולים, נערכת הרשת להתמקד בעיקר בתחום הסחר, תוך הגדלת מגוון המוצרים באופן משמעותי והרחבת מוצרי המותג הפרטי של רשת רמי ושיפור הרווחיות הגולמית. זאת לצד פתיחת סניפים חדשים, שיפוץ ושדרוג סניפים קיימים ושיתופי פעולה עם רשת רמי לוי.
בחברה ציינו כי לאור הצלחת הסבת סניפים מסוימים שמותגו כסופר קופיקס למותג רמי לוי בשכונה, בכוונתה לשאת ולתת עם רשת רמי לוי על שימוש קבוע במותג, כך שסניפים חדשים אשר לדעת הנהלת החברה מתאימים לכך - יפעלו תחת המותג רמי לוי בשכונה.
עלות שכרם של חמשת בכירי החברה הסתכמה ב-2020 ב-1.77 מיליון שקל. עלות שכרו של המנכ"ל פנחס שטרית החברה הסתכמה ב-378 אלף שקל ועלות שכרו של רן אפרתי המכהן כיו"ר הדירקטוריון בהיקף של 60 שעות חודשיות הסתכמה ב-240 אלף שקל.