חברת Caja Robotics הישראלית שמפתחת ומיישמת רובוטים ותוכנה למחסנים לוגיסטיים, הודיעה על הסכם ראשון עם לקוח ישראלי בנוסף לפעילותה הגלובאלית. Caja Robotics תבצע שדרוג של המרכז הלוגיסטי שמפעילה סלע לוגיסטיקה ותטמיע את הפתרון הרובוטי שפיתחה במרכז הלוגיסטי של החברה באשדוד.
1 צפייה בגלריה
רובוטים במרכז לוגיסטי
רובוטים במרכז לוגיסטי
הרובוטים במרכז הלוגיסטי
(צילום: אסף רביבו)
סלע לוגיסטיקה היא קבוצה מובילה המספקת פתרונות לוגיסטיים כוללים והינה אחד משחקני הלוגיסטיקה המובילים בארץ. החברה מציעה ללקוחותיה שירותים החל מקליטת מכולות ועד הפצה לבית הלקוח ומחזיקה בשבעה מרכזים לוגיסטיים בשטח כולל של 120 אלף מ"ר. בין לקוחות החברה: Nike, Adidas, Levi's, Diesel, HUGO BOSS, אורבניקה, תדיראן ניופאן, ישפאר, אלקטרה ועוד.
ב-Caja Robotics אומרים כי משבר הקורונה הביא להתחממות של השוק הלוגיסטי ולהתעניינות הולכת וגוברת בשילוב של מוצרי החברה. זאת בעקבות הגידול העצום שנרשם ברחבי העולם ברכישות אונליין בימי הקורונה, מה שגרם להתגברות הפעילות במרכזים הלוגיסטיים.
בנוסף, החשש של החברות כי עובדי מרכז לוגיסטי שיחלו בקורונה או יאלצו להיכנס לבידוד יכול להוביל להשבתת הפעילות הלוגיסטית ונזק כלכלי רב לחברה, כל זאת גורם לחברות לקדם מעבר לתהליכים אוטומטיים וצמצום צפיפות העבודה של כח אדם וניתובו למשימות פחות פיזיות.
Caja Robotics ממוקמת בבנימינה ומחזיקה בחברת בת בארה"ב. מנכ"ל החברה הוא ד"ר אילן כהן שמאחוריו מכירת סרווטרוניקס לענקית הסינית Midea, החברה נוסדה בשנת 2015 ע״י גיא גלס וראובן דה לה טורה.
ד"ר אילן כהן, מנכ"ל Caja Robotics: "תחום הלוגיסטיקה נמצא בשנים האחרונות בצמיחה אדירה בעקבות ההצטרפות ההולכת וגוברת של קהלים חדשים לעולם הרכישות באונליין. התהליך מביא לכך שחברות המנהלות את שרשרת האספקה מחפשות כל העת פתרונות שיתמכו בהתאמה שלהם לעולם החדש שמתפתח. אנחנו שמחים שחברה מובילה בתחום כמו סלע לוגיסטיקה בחרה בשילוב משמעותי של תהליכי אוטומציה ורובוטיקה ואנו רואים בהם שותפים אסטרטגיים. כבר היום מובן כי ככל שיחלפו השנים, מחסני ענק ומרכזים לוגיסטיים לא יוכלו להסתמך רק על עובדי לוגיסטיקה וכי יש לשלב בתהליכי הלוגיסטיקה רובוטים ומערכות חכמות. אנו צופים כי הגידול בפעילות הלוגיסטית בעולם בתקופה האחרונה תלך ותגביר את ההתעניינות סביב המוצרים שמפתחת החברה ".
יהונתן גרינבוים, מנכ"ל סלע לוגיסטיקה: "כחברה ששואפת להוביל ולייצר חדשנות בתחום,אנו שמחים על תחילת הפעילות עם Caja Robotics שמציעה פתרון גמיש, מתקדם ומתאים במיוחד עבור לקוחותינו, כדי להמשיך ולהעניק את השירות הטוב ביותר. בימים אלו של משבר כלכלי, אנחנו רואים חשיבות רבה בכך שבחרנו פתרון כחול-לבן, המיוצר בבנימינה וכולו פרי תוצר של החדשנות הישראלית".