צפו: המגזר השלישי יוצא למאבק
(צילום: משי בן עמי, ירון ברנר)


תוכנית הנשמה למגזר השלישי: בעקבות משבר הקורונה מקימות הסוכנות היהודית ועוגן, הקרן להלוואות חברתיות, קרן חירום להצלת העמותות. הקרן תיתן להן הלוואות מיידיות בריבית של 3% וללא בקשת ערבים, לצד ליווי פיננסי שיסייע להן לצלוח את התקופה הקשה. מאז פרוץ משבר הקורונה היה זינוק של עשרות אחוזים במספר העמותות הפונות לבקשת סיוע כלכלי.
עוגן תקצה 30 מיליון שקל ממקורותיה למתן אשראי. הסוכנות היהודית תקצה שלושה מיליון שקל לכרית בטחון פילנתרופית להלוואות, עם שלושה מיליון שקל נוספים שגויסו מתורמים של עוגן, ובהם קבוצת מגדל. מעוגן ומהסוכנות היהודית נמסר כי הן ימשיכו לפעול להרחבת תקציב הקרן וגיוס שותפים נוספים, בראשם הממשלה, וגורמים פילנתרופיים מהארץ ומהעולם.
2 צפייה בגלריה
חסר בית בתל אביב
חסר בית בתל אביב
חסר בית בתל אביב
(צילום: גיל יוחנן)
במסגרת המיזם יופעל מסלול חירום ייעודי לקיום פעילות שוטפת בתקופת המשבר - הלוואות בסכום של עד 400 אלף שקל לתקופה של עד חמש שנים, ללא צורך בפיקדון וללא ערבים.
תוקם גם תוכנית "מעטפת" בשיתוף קרן שמש מקבוצת עוגן, הסוכנות היהודית ו-IVN, שתיתן ליווי פיננסי ומנטורינג מותאם ייחודית למלכ"רים, תוך כדי סיוע למנכ"לי הארגונים להיערך לתקופה הקרובה ולאתגרים הרבים הצפויים - בתחומי איזון התקציב, גיוס הכספים, צמצום פעילות נדרשת מצד אחד, והתאמות לבסיס השירות העתידי מצד שני. מעטפת תסייע לעמותות לייצר תוכנית חירום לשנה וחצי הקרובות.
2 צפייה בגלריה
בלשה ואהרונוביץ'
בלשה ואהרונוביץ'
אמירה אהרונוביץ' ושגיא בלשה
(ללא)
בישראל פועלים כיום כ-16 אלף מלכ"רים המעסיקים מאות אלפי עובדים ומקיימים פעילות חברתית בהיקף של עשרות מיליארדי שקלים בשנה. 14% מהשכירים בישראל משתייכים למגזר השלישי שאחראי ל-6% מהתל"ג. מאז פרוץ משבר הקורונה בישראל בתחילת מארס נכנסו עשרות אלפי עובדי עמותות למעגל האבטלה והיה זינוק דרמטי במספר העמותות הפונות לקבלתסיוע מיידי בהלוואה, בהן כאלה המסייעות לנוער בסיכון, לנשים נפגעות, לקשישים, אנשים עם מוגבלויות, אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים ועוד.
מנכ"ל קבוצת עוגן, שגיא בלשה, אמר כי "המלכ"רים תורמים תרומה כלכלית וחברתית עצומה למשק, מעסיקים מאות אלפי עובדים, והם נדבך מרכזי במארג הסיוע לאוכלוסיות מוחלשות, בחינוך ילדי ישראל, בשמירה על נכסי צאן הברזל של המדינה במוסדות תרבות ומוזיאונים ובכל שטחי החיים. עלינו לעשות הכל כדי לשמור על פעילותם החשובה ולסייע בצליחת המשבר".
מכ"לית הסוכנות היהודית, אמירה אהרונוביץ', הוסיפה: "החברה בישראל לא יכולה להרשות לעצמה את הפסקת פעילותם של המלכ"רים, במיוחד כשרבים כל כך נזקקים לשירותיהם. אני שמחה שהצלחנו לרתום את קהילות צפון אמריקה בנדיבות כה רבה, שראו איתנו עין בעין את חשיבות המהלך ופתחו את ליבם ואת כיסם כדי לאפשר אותו".
הגשת הבקשות תתאפשר אונליין באתר עוגן www.ogen.org. לבירורים: 02-5300780.