הפיילוט לפתיחת הקניונים מעורר סערה: צפו בריאיון עם מנכ"ל דיזינגוף סנטר
(צילום: ירון ברנר)

כולם רוצים לפתוח: עשרות קניונים נרשמו היום (חמישי) להגרלה, בסופה ייקבע מי הם תשעת הקניונים שיורשו לפתוח בסוף השבוע את שעריהם ולהיכלל בפיילוט הנחשק. ההגרלה מנוהלת על ידי משרד הכלכלה ועד כה כ-70 קניונים הגישו בקשות. נזכיר כי הקניונים יכולים להגיש את עצמם להגרלה עד חצות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אחד מבעלי הקניונים הפרטיים אמר ל-ynet: "זכייה בהגרלה היא הצ'אנס היחיד שלי לפתוח משום שטרם ידוע מתי מתכוונת הממשלה לפתוח את שאר הקניונים, ולא בטוח שבתום הפיילוט זה אכן יקרה, לאור העלייה בנתוני התחלואה. זה הסיכוי של הסוחרים שלי למכור ממלאי החורף שלהם ולהכניס כסף לקופות".
1 צפייה בגלריה
גרנד קניון באר שבע
גרנד קניון באר שבע
הגרנד קניון באר שבע
(צילום: חיים הורנשטיין)
בתקופת הפיילוט, מחויבים הקניונים להכניס מבקר אחד לכל שבעה מטר ולא יותר מ-10 קונים בכל חנות. התנאי להשתתפות בהגרלה: קניון עם למעלה מ-20 חנויות (מה שמאפשר גם לקניונים קטנים לגשת), שלא בבעלות אחת מהקבוצות הגדולות והתחייבות לעמוד בתקנות הקורונה שגיבש הקבינט. מתוך המשתתפים ייבחרו תשעה קניונים, שלושה בכל אזור: צפון, דרום ומרכז.
תשעת הזוכים יתווספו לששת הקניונים שזהותם נקבעה מראש בקבינט הקורונה, ושייכים לשתי קבוצות הקניונים הגדולות: מליסרון עם שלושה קניונים בחיפה, בפתח תקווה ובבאר שבע, ועזריאלי עם קניונים בחיפה, ברמת גן ובבאר שבע.
במתווה המקורי נקבעו תשעה קניונים שיפתחו ללא הגרלה, שלושה מהם היו של קבוצת גזית, אולם בעקבות לחצים פוליטיים מראשי ערים, מפלגות דתיות ובעיקר מקניונים פרטיים, קבינט הקורונה החליט לבטל את קניוני גזית ולהגדיל את מספר הקניונים בהגרלה.
אתמול, נציגות הקניונים הפעילה לחץ על קניון הזהב בראשון לציון, שבבעלות משפחת גינדי, על מנת שלא יפנה לבג"ץ בטענה לאפלייה על כך שלא נכלל בפיילוט, מחשש שפנייה זו הייתה "תוקעת" את הפיילוט אותו גיבשו, יזמו ודחפו קניוני עזריאלי ומליסרון, שלראשונה שיתפו פעולה בנושא.
קבוצת מליסרון, שרצתה להרוויח עוד שעות מכירה, הודיעה הבוקר כי קניוני הפיילוט שלה יפתחו כבר בחצות וימכרו כל הלילה, אלא שהשוכרים פחות התלהבו וחששו כי כמות המבקרים תהייה מזערית בגלל מזג האוויר הסוער ומשום שלא היה מספיק זמן לפרסם את העניין, ולכן הקבוצה הודיעה בצהריים על ביטול הלילה הלבן המתוכנן. ששת הקניונים הגדולים כן צפויים לפתוח מחר בבוקר את שעריהם ולנצל את חגיגת הקניות של הבלאק פריידי.