עוד שינוי בעלילת הסאגה הלא נגמרת של המכרז לאספקת לחם לצה"ל: אחרי שמשרד הביטחון הודיע לפני כחודש כי מאפיית ברמן תספק לחם לבסיסי צה"ל במרכז ובצפון הארץ החל מ-1 ביולי (מחר) - זאת בעקבות עתירה שהגישה המאפייה בדרישה לממש את זכייתה במכרז המקורי - היום החליטה שופטת המחוזי רחל ברקאי שוב להשהות את זכיית ברמן.

ההחלטה התקבלה בעקבות עתירה מינהלית שהגישה הפעם מאפייה מרחבית מקריית שמונה, שהייתה ספקית של משרד הביטחון לכל הארץ, הפסידה במכרז וזכתה במחוז דרום בלבד. כתוצאה מכך, נטען על ידה כי תיסגר ועובדיה יפוטרו. עוד נטען על ידה כי המחיר של ברמן, בזכותו זכתה המאפייה במכרז, היה מחיר הפסד (טענה שלא הוכחה).
1 צפייה בגלריה
עובדי מאפייה מרחבית בבית המשפט
עובדי מאפייה מרחבית בבית המשפט
בינתיים ממשיכים לספק את הלחם לכל בסיסי צה"ל. עובדי מאפייה מרחבית בבית המשפט
(צילום: רן ירון)
יש לציין כי לאחר היוודע תוצאות המכרז המקורי מאפייה מרחבית לא הגישה עתירה אלא פנתה לרשות התחרות, לוועדת הכספים ולוועדה לפיקוח המחירים בטענה שברמן נתנה הצעת מחיר הפסדית ללחם. בעקבות הטענות הרשויות החלו בבדיקת הטענה והמכרז הוקפא. אלא שאז ברמן הגישה עתירה מינהלית בטענה כי היא הזוכה במכרז היות והמכרז לא בוטל, ומרחבית לא הגישה עתירה. ואכן, כאמור, משרד הביטחון הודיע בעקבות כך כי ברמן היא הזוכה. מרחבית טענה בעתירה שהגישה מצידה כי יש להקפיא כעת את הזכייה של ברמן עד אשר יסתיים הבירור של ועדת המחירים לגבי מחיר הלחם.

ד"ר מתן גוטמןד"ר מתן גוטמןשלומי יוסף

השופטת קיבלה כאמור את הטענה והחליטה כי זכיית ברמן שוב תוקפא ובינתיים מרחבית תמשיך לספק את הלחם לכל בסיסי צה"ל. השופטת אמרה כי היא מצפה שתוך שלושה שבועות ועדת המחירים תסיים את בדיקותיה עד לדיון שקבעה ל-21 ביולי, שאז יש לקוות יוכרע העניין סופית.
עו"ד ד"ר מתן גוטמן המייצג את מאפיית מרחבית מסר: "אני מברך על החלטת כבוד השופטת ברקאי. בנסיבות הקיימות משרד הביטחון חייב להמתין לסיום הבירור של הטענות על ידי ועדת המחירים, וברור הוא שמימוש המכרז שעה שיש סימני שאלה גדולה ביחס להצעה של ברמן אינו סביר".