כמו בסלולר: חברת הביטוח ליברה מנסה להגדיל את נתח השוק שלה בביטוחי הרכב. ל"ידיעות אחרונות" ול-ynet נודע כי החברה תשיק בקרוב שירות לגיוס לקוחות באמצע תקופת הביטוח. כיום ביטוח רכב נרכש לתקופה של שנה, ושיעור קטן מאוד מהלקוחות עובר בין החברות במהלך תקופת הביטוח. זאת, למרות שבאופן רשמי אפשרות המעבר במהלך התקופה קיימת ומכיוון שרבים מהלקוחות אינם מודעים לה או חוששים מביורוקרטיה מיותרת.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כעת מציעה ליברה, שהוקמה לפני כשנתיים ויש לה כ-50 אלף לקוחות, לבצע עבור הלקוח את תהליך הניוד מול חברת הביטוח הנוכחית שלו, בצורה דיגיטלית במהלך שצפוי להניע מהלך דומה ביתר החברות. בטופס ההצטרפות הדיגיטלי על הלקוח לציין שהוא מעוניין בניוד ומאיזו חברה הוא עובר, ואז באופן אוטומטי ישלחו מכתבי ביטול לכתובת הייעודית בחברת הביטוח ממנה הלקוח מעוניין לעבור. לפי החוק, חברת הביטוח הנעזבת מחויבת לבטל ללקוח את הפוליסה תוך 14 יום מקבלת מכתב הביטול.
1 צפייה בגלריה
אתי אלישקוב, מנכ"לית ליברה
אתי אלישקוב, מנכ"לית ליברה
אתי אלישקוב, מנכ"לית ליברה
(צילום: עמית שעל)
חברות הביטוח רשאיות לגבות קנס על ביטול פוליסה לפני הזמן, אך רובן לא גובות אותו בפועל. מאחר שיש נוסחה ברורה לגובה הקנס (בהתאם למשך הזמן שנותר עד תום הביטוח), ליברה תציג ללקוחותיה הצעה לביטוח רכב המשקללת את הקנס, כדי שהלקוח יידע אם משתלם לו לעבור.
לדברי אתי אלישקוב, מנכ"לית ליברה, "אין סיבה שגם בביטוח לא תהיה אפשרות לצרכנות נבונה. מבחינת הלקוח, כשהוא מקבל הצעה אטרקטיבית יש לו את הזכות לעבור לחברה אחרת ולחסוך הרבה כסף. הפרוצדורה, מבחינת חברת הביטוח, היא לא מורכבת. מרבית האנשים משלמים באשראי, ולכן מדובר בסך הכל בזיכוי באשראי וחיוב באשראי שמתבצע מיידית, אלא שהרבה פעמים חברות הביטוח מציגות תהליך מורכב יותר פרוצדורלית שמקשה על החלטת הניוד".