Wiz מוותרת על הצעת הרכישה של גוגל בסך 23 מיליארד דולר. כך דווח בסוכנויות הידיעות. במייל שנשלח לעובדי החברה, ושהגיע לידי הסוכנויות, כתב המייסד והמנכ"ל אסף רפפורט כי החברה מכוונת להנפקה, כפי שתכננה.
"אני יודע שהשבוע האחרון היה אינטנסיבי, עם הבאז שהיה סביב הרכישה הפוטנציאלית", כתב רפפורט. "למרות שאנחנו מוחמאים מההצעות שקיבלנו, בחרנו להמשיך בדרכנו לבניית Wiz".
"להגיד לא להצעה כה מכובדת זה קשה", הוסיף במייל שנשלח לעובדים, "אבל עם הצוות יוצא הדופן שלנו אני מרגיש ביטחון בהחלטה הזאת. הערכת השווי שקיבלנו רק מחזקת את המטרה שלנו – יצירת פלטפורמה לאבטחה ולפיתוח שצוותים אוהבים.
"אנחנו אסירי תודה על האמון שהעובדים, המשקיעים והלקוחות שלנו נותנים לנו בשעה שאנחנו בונים את חברת הסייבר הטובה ביותר בעולם". עוד הוסיף המנכ"ל כי החברה מכוונת להגיע להכנסות שנתיות של מיליארד דולר בשנה ולצאת להנפקה. גוגל לפי שעה לא הגיבה לפרסומים.
1 צפייה בגלריה
מייסדי Wiz. גייסו מיליארד דולר השנה
מייסדי Wiz. גייסו מיליארד דולר השנה
מייסדי Wiz
(צילום: אבישג שאר-ישוב)
לא ידוע מה הסיבה שעומדת מאחורי הפיצוץ במגעים לעסקה, אך אדם שמקורב לחברה טען בין השאר בדיווח בוול סטריט ג'ורנל כי האתגרים בכל הנוגע להגבלים העסקיים בארה"ב וכן חששות של משקיעים היו חלק ממה שעמד מאחורי ההחלטה.
גורם שמקורב לרפפורט ולשאר המייסדים אמר בסוף השבוע ל-ynet כי "רפפורט עוד לא ויתר לגמרי על החלום שלו, להיות אחת ההנפקות הגדולות בוול סטריט ולכוון לשווי של יותר מ-30 מיליארד דולר בהנפקה. זה אומר שצריך להכין תשקיף, למנות סמנכ"ל כספים, לעשות רוד-שואו ולהתחיל להתנהג כמו חברה ציבורית שמדווחת לשוק על כל אירוע, קטן כגדול. צריך להבין שגם אם עסקת גוגל לא תצא לפועל — וויז היא כבר המנצחת הגדולה של שוק הטכנולוגיה הגלובלי. היא קיבלה תג מחיר פנטסטי, ועיני כולם יהיו נשואות אליה מעתה ואילך. ויש גם לזכור, שהעסקה עדיין לא חתומה ויש עדיין מרחק לעשות: היא כפופה לאישור של רשויות הרגולציה בארה"ב".
בשבוע שעבר דווח כי גוגל בדרך לחתום על העסקה הגדולה שלה אי פעם, בסך של 23 מיליארד דולר, עם חברת Wiz הישראלית. בתוך כך היה מדובר כמובן גם בעסקה הגדולה ביותר אי פעם שהייתה יכולה להיות בהייטק הישראלי, כאשר שווי העסקה כמעט הכפיל את שווי החברה מסבב הגיוס האחרון שלה במאי, אז גייסה לפי שווי של 12 מיליארד דולר.
Wiz הוקמה לפני כ-4 שנים על ידי המנכ"ל אסף רפפורט, סמנכ"ל המוצרים ינון קוסטיקה, סמנכ״ל הטכנולוגיות עמי לוטבק וסמנכ״ל המחקר והפיתוח רועי רזניק. הצוות כולו עובד יחד במשך יותר מ-20 שנה - בין השאר כמנהלי קבוצת אבטחת הענן של מיקרוסופט, שרכשה את אדאלום, אותה הקימו, בסכום של כ-320 מיליון דולר.
רכישת Wiz על ידי גוגל, אם הייתה יוצאת לפועל, הייתה משאירה הרחק מאחור את העסקה הגדולה ביותר של גוגל עד כה, שהייתה רכישת Motorola Mobility ב-12.5 מיליארד דולר ונסגרה ב-2012. גוגל פעלה בשנים האחרונות להרחיב את עסקי אבטחת הסייבר שלה, תוך התמקדות בענן. הרכישה הגדולה ביותר שלה לאחרונה - והשנייה בגודלה אי פעם - היא רכישה בסך 5.4 מיליארד דולר לפני שנתיים של חברת אבטחה אחרת, Mandiant.