3 צפייה בגלריה
תוכנית אוטוקרס טירת כרמל
תוכנית אוטוקרס טירת כרמל
תוכנית אוטוקרס טירת כרמל
(הדמיה: משרד ערן מבל אדריכלות ובינוי ערים בע"מ)
על שטח המפעל שייצר מכוניות "סוסיתא": הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה חיפה, בראשות איתמר בן דוד, אישרה אתמול (ב') באופן סופי מתחם מגורים, תעסוקה ומסחר בכניסה לטירת כרמל. התוכנית כוללת 270 יחידות דיור שיוקמו ב-3 מגדלי מגורים בני 21 קומות, לצד מגדל נוסף בן 18 קומות שיכלול 150 יחידות דיור מוגן. מאחר שהתוכנית אושרה למתן תוקף, הוועדה המקומית תוכל להנפיק היתרי בנייה ליזמים.
התוכנית, שקודמה על ידי חברת נצבא ונערכה על ידי משרד ערן מבל אדריכלות ובינוי ערים, ממוקמת בחלקה הצפוני של טירת כרמל במתחם הרחובות הרצל, קרן היסוד ומוצקין. היא משתרעת על שטח כולל של כ-67 דונם, בשטח ששימש בעבר את מפעל המכוניות "אוטוקרס", שכאמור ייצר בין היתר את מכונית הסוסיתא.
בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של כ-155 אלף מ"ר שיוקמו במגדלי תעסוקה של 25 קומות עם חניונים תת קרקעיים. על פי התוכנית, מעל החניונים יוקמו מרחבים ציבוריים פתוחים, שדרות מסחריות, שבילי הולכי רגל ואופניים וכיכר עירונית בצומת הרחובות הרצל ומוצקין בכניסה לעיר.
3 צפייה בגלריה
תוכנית אוטוקרס טירת כרמל
תוכנית אוטוקרס טירת כרמל
תוכנית אוטוקרס טירת כרמל
(הדמיה: משרד ערן מבל אדריכלות ובינוי ערים בע"מ)
מתכננת מחוז חיפה במינהל התכנון, ליאת פלד, ציינה כי "התוכנית תיתן מענה לפתרונות תעסוקה ומסחר בעיר, המצויה כיום בתנופת פיתוח, והיא מציעה היקפי בנייה משמעותיים באזור המהווה הן את הכניסה הראשית לטירת כרמל והן את החיבור בין השכונות לאזור התעסוקה".
עוד מוסיפה פלד כי "התוכנית מביאה לידי ביטוי את עקרונות ניצול וייעול השימוש בקרקע לאורך צירי תחבורה ציבורית על ידי עירוב שימושים, הפחתת תקני חניה וניצול יעיל של תת הקרקע. התוכנית תישען בעתיד על קו המטרונית המתוכנן בימים אלה ברחוב הראשי של העיר - רחוב הרצל".

עתלית: אושרה תוכנית לאזור תעסוקה חדש

בתוך כך, הוועדה המחוזית אישרה את התוכנית להקמת אזור תעסוקה חדש בעתלית, שכוללת כ-80 אלף מ"ר עבור שטחי תעסוקה, כ-5,000 עבור שטחי מסחר וכ-20 דונם של שטחים פתוחים. התוכנית, שקודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ונערכה על ידי תיק פרויקטים, חלה על שטח של כ-80 דונם בכניסה הצפונית לעתלית המהווה שער צפוני ליישוב.
3 צפייה בגלריה
מתחם תעסוקה עתלית
מתחם תעסוקה עתלית
מתחם התעסוקה בעתלית
(הדמיה: בני אייזק אדריכלים)
התוכנית מציעה עירוב שימושים של תעסוקה ומסחר, לצד שימור שדרת הוושינגטוניות ההיסטורית והשטח הפתוח בחלקה הצפוני, ומאזנת בין שימור השטחים הפתוחים לפיתוח אזור תעסוקה. בנוסף, היא מאפשרת מענה לצרכי התחבורה הציבורית על ידי הקמת מסוף לתחבורה ציבורית, וכן מקצה שטח לחניון לילה לרכב.