תוצאות טובות לקבוצת קסטרו-הודיס: אחרי תוכנית ההבראה, שכללה סגירה של 24 סניפים מפסידים של הקבוצה עד כה, קיצוץ בהוצאות והצערת הקולקציות של המותג, הקבוצה מדווחת שברבעון השני המכירות עלו ב-17.1% והסתכמו ב-537 מיליון שקל, כאשר המכירות בחנויות זהות של כלל המותגים עלו ב-19.4%. הזינוק מוסבר בין השאר בעובדה שהישראלים נשארו בארץ בצל המלחמה - והגדילו את הקניות שלהם בישראל.
הרווח הנקי של הקבוצה זינק ב-69.5% לעומת הרבעון הקודם והסתכם ב-56.8 מיליון שקל. הרווח התפעולי של הקבוצה זינק ל-16.4% מהמכירות לעומת 11.8% ברבעון מקביל אשתקד. היות ומדובר בכמה רבעונים ברציפות שתוצאות הקבוצה משתפרות ניתן לומר שקסטרו חזרה לפסי הרווחיות והרלוונטיות, אחרי השפל שחוותה ב-2018 כשרק ברבעון השלישי ההפסד הגיע ל-74 מיליון שקל, אז היו כבר מי שהספידו את המותג.
1 צפייה בגלריה
קסטרו
קסטרו
קסטרו. תוכנית ההבראה השתלמה. פונים לקהל צעיר יותר.
(צילום: אסיה רביבו)
על התחזקותו של מגזר אופנת ההלבשה הכולל את קסטרו, אורבניקה והודיס, אפשר ללמוד מהנתונים הבאים: המכירות בחנויות זהות עלו ב-18%, בין השאר בגלל עיתוי חג הפסח, והרווח התפעולי צמח ב-54% לעומת הפסד תפעולי בסך 33 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד.
גם בשאר המגזרים נרשם שיפור במכירות, כאשר בתחום אביזרי האופנה על המכירות ב- 21.3%. בתחום הקוסמטיקה המכירות גדלו ב-44%, בעיקר בעקבות פתיחת חנויות חדשות, כאשר הפדיון הממוצע למטר של כלל המותגים עלה ב- 23.7% והסתכם ב-2,151 שקל למ"ר.
ברבעון השני רשת המשקפיים קרולינה למקה הייתה הרווחית ביותר בקבוצה, אך יש לזכור כי מדובר בעונת קיץ שבה תמיד נרשם שיא במכירת משקפי שמש. הרשת אורבניקה חנות הלבשת ההארד דיסקאונט של הקבוצה מובילה באחוזי הרווח מתוך המכירות. הכנסות ממגזר ההלבשה ברבעון שני הסתכמו ב-361 מיליון שקל שהם גידול של 12.4% לעומת הרבעון המקביל, בין השאר בגלל עיתוי חג הפסח. הרווח התפעולי צמח ב-54% לעומת הפסד תפעולי בסך 33 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
יאיר אוחיון, מנכ"ל קסטרו, אמר לynet: "אין ספק שהסיפור הוא העליות במכירות. בחנויות הזהות יש עלייה בביקושים בכל המותגים שלנו, עלינו במכירות, ברווחיות הגולמית וברווח התפעולי והנקי.
"העלייה בביקושים למותגי הקבוצה התחילה ברבעון השני של שנה שעברה. בשנתיים האחרונות קסטרו עשתה מהפך בקולקציה מה שללא ספק הוביל לשיפור בתוצאות. העיצובים אטרקטיביים יותר, בעיקר באופנת הנשים שהפכה לעכשווית ואיכותית יותר, בשאיפה להצעיר את קבוצות הגיל של הרוכשות בחנות".