מניית ויקטורי צנחה ביום חמישי האחרון ב-8.8% לאחר שנודע על כוונת רשות התחרות להגיש כתבי אישום, בכפוף לשימוע, נגד אייל רביד, מנכ"ל ובעלי הרשת, בחשד לעבירה על חוק המזון. כדי למנוע קריסה נוספת בערך המניה, דירקטוריון הרשת "התגייס" לתמוך בה וביצע רכישה עצמית של מניות בהיקף של 10 מיליון שקלים. ניתן לפרש רכישה עצמית של מניות גם כמסר מרגיע כלפי המשקיעים, לפיו החברה מביעה אמון בעצמה, וכפועל יוצא במנכ"ל רביד.
יש לציין כי החשדות נגד רביד מתבססים גם על שיחות טלפון שביצע והקליט, לכאורה, במכשיר הסלולר שלו. בסמכות הרשות, ועל פי צו שניתן לבקשתה מבית המשפט, לתפוס את הטלפון הסלולרי, מחשבים וכו' של חשודים. לפי הערכות, הרשות האזינה להקלטות שיחות של רביד שבוצעו מאז 2021, וסיפקו לה, לכאורה, חומרי הרשעה נגדו.
1 צפייה בגלריה
אייל רביד
אייל רביד
אייל רביד
(צילום: עמית שעל)
במקביל נודע כי הוגשה לבית המשפט בקשה לתביעה ייצוגית נגד החברה והדירקטורים בה, כאשר לטענת העותרים הם התוודעו רק בעקבות הודעת רשות התחרות על כוונתה להגיש כתב אישום נגד רביד, בעוד לטענתם ויקטורי ידעה על כוונת הרשות לפתוח בהליכים והייתה צריכה ליידע את הציבור. עוד הם טוענים כי הנזק שנגרם להם מוערך בכ-15 מיליון שקלים.
רביד חשוד לכאורה בהפרת חוק המזון ובהסדר כובל, בכך שניסה להשפיע דרך ספקים: שסטוביץ', ד"ר פישר ובית השיטה, על מחיר מוצריהם אצל המתחרים, ועל כך שביצע תיאום עם מתחרים אחרים: רשת יוחננוף וסופר ברקת, לגבי מבצעי מחיר. על עבירות הסדר כובל עלול לגרור מאסר. הפרשה חשפה את העובדה שחלק מרשתות השיווק, למרות ההצהרות כי הן פועלות לטובת הצרכן, בפועל דחפו לעליות מחירים.
תגובת באי כוחו של אייל רביד: "משוכנעים שלא דבק כל רבב במעשיו וחדורי אמונה שלאחר השימוע תשתכנע הרשות שאין מקום להעמידו לדין".