חברת טאפרוור הוותיקה וכמה מהחברות הבנות שלה הגישו הלילה (בין שלישי לרביעי) בקשה להגנה מפני פשיטת רגל, אחרי שלא הצליחו להתמודד עם הירידה בביקוש לקופסאות הפלסטיק האיקוניות שלהן ולהפסדים הכספיים המצטברים.
החברה נהנתה מעלייה מחודשת במכירות במהלך מגפת הקורונה בשל הסגרים שאילצו את האנשים לבשל יותר בבית במקום לצאת למסעדות. ואולם, מאז דעיכת המגפה התחדשו הקשיים של החברה, כאשר זינוק במחירי חומרי הגלם ועלויות הכוח אדם והשינוע פגעו עוד יותר ברווחים. לכך התווספה גם האינפלציה המתמשכת שהרחיקה את הצרכנים בעלי ההכנסה הנמוכה והבינונית.
1 צפייה בגלריה
טאפרוור
טאפרוור
טאפרוור
(צילום: shutterstock)
טאפרוור למעשה מנסה לשקם את עסקיה כבר כארבע שנים, לאחר שדיווחה על ירידה במכירות במשך שישה רבעונים רצופים מאז הרבעון השלישי של 2021.
"במהלך השנים האחרונות, מצבה הפיננסי של החברה נפגע קשות מהסביבה המאקרו-כלכלית המאתגרת," אמרה המנכ"לית לורי גולדמן בהודעה לעיתונות. טאפרוור תכננה להגיש בקשה להגנה מפני פשיטת רגל לאחר שהפרה את תנאי החוב שלה וגייסה יועצים משפטיים ופיננסיים, כך דווח בבלומברג השבוע.
לחברה נכסים מוערכים בין 500 מיליון למיליארד דולר והתחייבויות מוערכות בין 1 מיליארד ל-10 מיליארד דולר, על פי מסמכי פשיטת הרגל בבית המשפט לפשיטות רגל במחוז דלאוור, שהראו כי מספר הנושים נע בין 50 ל-100 אלף.
לפני כחצי שנה פרסמה טאפרוור אזהרת עסק חי, על רקע מחנק נזילות, אחרי שבשנת 2023, החברה השלימה הסכם עם המלווים שלה לארגון מחדש של התחייבויות החוב שלה, וחתמה עם בנק ההשקעות Moelis & Co כדי לסייע בבחינת חלופות אסטרטגיות.
טאפרוור נוסדה ב-1946 על ידי הכימאי ארל טאפר. היא נהנתה מפופולריות גדולה כבר בשנות ה-50, בין השאר הודות להמצאתן של "מסיבות טאפרוור" שאירחו נשים בבתיהן למכירת המוצרים, שמותגו כדרך להעצמת נשים.