1 צפייה בגלריה
ניתוח פלסטי
ניתוח פלסטי
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
בית המשפט המחוזי בלוד קיבל לאחרונה תביעת שהגיש מטופל נגד המדינה כבעלים של בית החולים "שיבא", בטענה לרשלנות בניתוח שבגינו הוא סובל מזה שמונה שנים מכאבים כרוניים ובעיות נפשיות. השופטת עירית כהן קבעה שהוא יפוצה ב-2.8 מיליון שקל.
בינואר 2015 נפגע התובע בקרסול רגלו השמאלית ו פנה לקבלת טיפול רפואי ב"שיבא". אחרי שאובחן שבר הוא הועבר לניתוח לצורך קיבוע, אך במהלכו ביצעו הרופאים חתך מיותר ברגל. לטענת המטופל, בעקבות זאת הוא החל לסבול מכאבים כרוניים ונגרמה לו צלקת מכוערת. בנוסף, הוא פוטר מעבודתו בעיריית כפר סבא ומאז הוא יושב בבית בחוסר מעש, שקוע בחרדות קשות.
הוא הוסיף שבמקביל לעבודתו הוא למד קרימינולוגיה, ולולא הפגיעה שאירעה לו היה מתקדם בשוק העבודה ושכרו היה מכפיל את עצמו. בנוסף הוא טען שלנוכח מצבו הבריאותי הוא הפך תלותי לחלוטין באשתו, והיא זו שנושאת בעצמה בעול הבית וגידול הילדים.
"שיבא" הודה כי התרשל במהלך הניתוח. עם זאת, בית החולים עמד על כך שאין קשר סיבתי בין ביצוע החתך לבין הנזק שנגרם לתובע. נטען שסביר שהתובע היה מפתח בעיות נפשיות גם ללא הניתוח שעבר. בית החולים הוסיף שהתובע מגזים בתיאור נזקיו וכי העובדה שהפסיק לעבוד לא מלמדת על אי יכולתו לעבוד.
אבל השופטת כהן קבעה שהתובע הוכיח קיומו של קשר סיבתי בין החתך המיותר לבין הפגיעה העצבית. היא כתבה שהמנתח שטיפל בו לא ציין בדו"ח הניתוח את מקום הפגיעה, באופן שמהווה נזק ראייתי ופועל לחובת בית החולים.
בהסתמך על חוות דעת המומחים מטעם הצדדים נקבע שלתובע נגרמה נכות פיזית ונפשית. הנכות הפיזית מתבטאת בכאבים כרוניים שמהם הוא סובל. אשר לנכות הנפשית, זו לדברי השופטת מתבטאת במחלה דיכאונית עם נטייה פרנואידית ותסמונת של כאב כרוני.
בפסק הדין צוין אמנם שלתובע היו בעיות התנהגות בבית הספר ובצבא, באופן שעשוי לזקוף חלק מנכותו הנפשית לאופיו הכללי. עם זאת, הוא סיים שירות מלא בצה"ל, עבד תקופה ממושכת עד לפציעה ואף החל ללמוד, כך שאת מרבית נכותו יש לתלות באירועים נשוא התביעה. השופטת ציינה שהוא נפגע בגיל 29, כשכל החיים עוד לפניו ובעודו סטודנט. "נראה, אפוא, כי התובע טרם השלים את כתיבת סיפור חייו בשלב שבו נפגע", כתבה.
עבור הפסדי שכר לעבר ולעתיד נפסקו לזכותו סכום של כ-1.95 מיליון שקל. בנוסף נפסקו לו יותר ממיליון שקל עבור שאר נזקיו – עזרת צד ג', הוצאות רפואיות, ניידות וכאב וסבל. בניכוי תגמולים מהביטוח הלאומי יוצא שהוא יפוצה ב-2,296,500 שקל. בנוסף נפסק לטובתו שכר טרחת עו"ד בסך 537,381 שקל.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובע: עו"ד אוהד אלטמן או ענבל אלטמן ואח' • ב"כ הנתבעת: עו"ד יעקב עוזיאל ואח' • עו"ד רחלי כהן בן עמי עוסקת ברשלנות רפואית • הכותבת לא ייצגה בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין