"קניון רמת אביב הוא לא קניון של שוק רגיל, אנחנו לא משתתפים בשיפוצים של השוכרים כמו קניונים אחרים. אצלנו הפדיון הוא פי שלושה מהמתחרים אבל שכר הדירה לא תמיד פי שלושה". כך אמרה ליאורה עופר, בעלת השליטה במליסרון ובקניוני עופר, במסיבת עיתונאים שנערכה בקניון רמת אביב לרגל שדרוגו בהשקעה של למעלה מ-100 מיליון שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
לדברי עומר אוגולניק, מנכ"ל קניוני עופר, הפדיון הממוצע למ"ר ברמת אביב הוא כ-4,400 שקל בהשוואה לפדיון ממוצע של כ-2,400 שקל למ"ר בשאר הקניונים הגדולים. הפדיון השנתי של קניון רמת אביב הוא כמיליארד שקל.
1 צפייה בגלריה
קניון רמת אביב
קניון רמת אביב
קניון רמת אביב
(צילום: שאול גולן)
השדרוג כעת כולל בין היתר הוספת קומה בשטח של 3,000 מ"ר על גגו של הקניון בעלות של 60 מיליון שקל, אליה יעבור מתחם האוכל המהיר שיקבל עיצוב חדש ושינוי תמהיל. העבודות על הוספת הקומה צפויות להסתיים עד סוף השנה. אל השטח שיפונה יכנסו מותגי יוקרה בינ"ל, שחלקם טרם פעלו בישראל. בנוסף יפתחו בקניון חנויות של מותגי היוגה והאקטיב alo yoga וסניף ראשון של לולולמון.
לצד זה, סניף זארה יורחב וכמעט יכפיל את שטחו ותתווסף לו קומה שנייה לבגדי גברים שתפעל על שטח חנות מנגו בזכיון של קבוצת פוקס, שתעבור מיקום לקומה הראשונה, תוך צמצום שטחה במחצית. היא תפעל על חלק משטחה של חנות קסטרו שנסגרה לאחרונה, חלקה הנוסף מיועד לסניף של alo yoga. כל זאת צפוי לקרות עד חג הפסח באפריל השנה.המהלך צפוי להגדיל את ההכנסות משכירות (NOI) של הקניון בכ-11 מיליון שקל.
השדרוג נועד לשמר את המובילות של קניון רמת אביב כקניון היוקרתי בישראל, כשברקע בונה קבוצת ביג קניון ענק בצומת גלילות וקניון tlv בתל אביב מנסה לבסס עצמו כיוקרתי.
בניגוד לשאר הקניונים הגדולים בהם הראל ויזל וקבוצת פוקס הם השוכר הגודל ביותר - כ-7% משטח הקניון - בקניון רמת אביב השוכר הגודל ביותר הוא קבוצת אירני עם כ-10% משטחי המסחר לחנויות בזכיון שהיא מחזיקה, כמו פולו, ראלף לורן, בוס, פומה, ארמני, מייקל קורס ועוד.
מנכ"ל הקניון, דויד בן משה, אמר כי "חנות זארה בקניון רמת אביב מדורגת בטופ 50 החנויות של זארה העולמית". לדבריו, בגלל הדרוג הגבוה של החנות, היא נהנית מקולקציות פרימיום שניתן למצוא רק ברמת אביב (הרשת מפעילה 23 סניפים בישראל) ונקראת "טופ זארה".
ליאורה עופר אמרה כי "אני אישית מעורבת בשיפוץ של כל חנות בקניון. חניות ששופצו הקפיצו את המכירות".
ביחס לסניף שופרסל שלי שפועל בקניון אמר אוגולניק כי הסניף ימשיך לפעול מתוקף הסכם השכירות שלו, "אבל לדעתי בעתיד יהיו רק סופרים גדולים וסופרים קטנים שכונתיים. מה שבאמצע יעלם".