רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) דיווחה אתמול (א') כי היא צפויה לפרסם 10 מכרזים להקמה של 7,159 דירות חדשות ב-27 מתחמי בנייה ברובע שדה דב בצפון תל אביב. זאת לאחר שהוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב-יפו אישרה סופית שתי תוכניות בנייה בשטח שדה התעופה שפונה, בחלקו המרכזי ובצפונו, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet. בתקופה האחרונה כבר שווקו קרקעות להקמה של כ-2,650 דירות בתוכנית אשכול בדרום הרובע.
המכרזים יכללו כ-1,679 דירות שיהיו מיועדות להשכרה ארוכת טווח, 650 יחידות דיור מוגן ושאר הדירות ימכרו בשוק החופשי. המתחם כולו יכלול עירוב שימושים של שטחי מסחר ומבני חינוך וציבור, תמהיל דיור מגוון של דירות קטנות, בינוניות וגדולות, מלונאות, פארק חופי וטיילת והוא מתוכנן להמשיך צפונה את רחוב אבן גבירול עם הקו הירוק של הרכבת הקלה.
2 צפייה בגלריה
שטח שדה דב
שטח שדה דב
שטח שדה דב
(צילום: רשות מקרקעי ישראל)
תוכנית מרכז הרובע משתרעת על שטח של כ-570 דונם, הנמצא צפונית לתחנת החשמל רידינג ומזרחית לקו החוף, וצפויה לכלול בנייה מרקמית של בניינים בני 5-9 קומות ובנייה מגדלית בגובה של עד 45 קומות. תוכנית צפון הרובע משתרעת על שטח של כ-393 דונם, ובמסגרתה מסלול ההמראה ההיסטורי יהפוך לרצועת פארק החוצה את המתחם לאורכו. תמהיל הבנייה יכלול בניינים בני 9 קומות לצד בנייה לגובה של מגדלים בני 20-40 קומות. 25% מכלל הדירות יהיו קטנות בצפיפות ממוצעת של כ-42 יחידות דיור לדונם.
תוכנית המתאר המקומית להקמת רובע שדה דב אושרה באוגוסט 2020. לפני כמעט 4 שנים אושרה תוכנית מתחם אשכול בחלקו הדרומי של הרובע, הכוללת 4,884 דירות, ולפני כשנתיים אושרה תוכנית העיצוב שהגישו היזמים עבורה. בסך הכול צפוי לכלול רובע המגורים החדש 16 אלף דירות, מהן כ-6,900 יחידות לדיור מיוחד. מטעם העירייה יוקצו 4,908 יחידות דיור במסגרת דב"י (דיור בהישג יד), בהן 3,354 דירות לשכירות במחיר מופחת, 1,254 דירות בשכירות במחיר מפוקח ו-300 דירות ציבוריות לקשישים. שאר יחידות הדיור המיוחד יוקצו על ידי היזמים.
2 צפייה בגלריה
רובע שדה דב מתחם 3
רובע שדה דב מתחם 3
רובע שדה דב מתחם 3
(הדמיה: - מנעד אדריכלים)
במתחם הראשון בחלק הדרומי של הרובע (מתחם אשכול) שכבר אושר, ובו רוב הקרקעות היו שייכות למדינה, שיווקה רמ"י את הקרקעות וחלק מהחברות היזמיות נקלעו לקשיים כלכליים בעקבות המחירים הגבוהים ששילמו על הקרקעות, כמו חנן מור שאת הקרקע שבה זכתה רכשה לאחרונה חברת י.ח דמרי. חברות אחרות דיווחו על ידוענים שרכשו דירות בפרויקטים שהן משווקות, דוגמת הזמרת נועה קירל שרכשה נכס בפרויקט של חברת ישראל קנדה והשחקן יהודה לוי שרכש נכס בפרויקט של חברת אביסרור משה ובניו.
מנכ"ל רמ"י, יעקב קוינט, מסר: "המכרז החדש ל-כ- 7,100 יחידות דיור ברובע שדה דב הוא בשורה של ממש בשוק הנדל"ן וצעד חשוב מאוד להורדת מחירי הדיור. שיווק של היקף כה גדול של יחידות הדיור באחד האזורים המבוקשים בישראל ייתן סיוע משמעותי להגדלת ההיצע ומענה חשוב לביקושים הגבוהים לדיור בכלל ובגוש דן בפרט".